fbpx

איך לנהל משא ומתן על מחיר הדירה ?

השקעה בדירה היא אחת הדרכים הטובות ביותר כיום ליצור אפיק הכנסה קבוע ויציב. אך לפני שאתם כבר ממהרים לסגור עסקה על דירה שמוצאת חן בעיניכם, חשוב להצטייד בכלים לקראת אחד השלבים החשובים בתהליך – המשא ומתן על העסקה. הכנו בשבילכם מדריך עם טיפים חשובים שיעזרו לכם לצלוח את המשא ומתן בשלום ולקבל את המחיר שאתם באמת רוצים לשלם על הנכס.

לבוא מוכנים

הדבר החשוב ביותר בניהול מו"מ מוצלח על רכישת דירה הוא לבוא מוכנים. זה אומר לבוא לשלב זה כאשר בדקתם היטב את המחירים בשכונה ובסביבה של הנכס. אתם צריכים לדעת בכמה כסף נמכרו דירות בשכונה בסדר גודל דומה וכמה כסף בעלי דירות אחרים בסביבה מבקשים על הנכס שלהם.

כדי לעשות את הבדיקה הראשונית הזו כמו שצריך, כדאי להצטייד בחוות דעת ומידע מסוכני נדל"ן שפועלים באזור וגם לא להתעצל ולבדוק בלוחות מכירה של נדל"ן כמה מבקשים עבור דירות דומות.

רק אם תדעו מהי סביבת המחירים הריאלית של הנכס שאתם רוצים בו, תוכלו לנהל את המו"מ ממקום של חוזקה. כך תוכלו לדעת מהי ההצעה הכספית הנמוכה ביותר, שהיא גם ריאלית, שאתם יכולים להציע לבעלי הדירה הנוכחיים.

להיפגש פנים אל פנים

מו"מ צריך לנהל במפגש אישי. זה לא מסוג השיחות שאפשר לנהל בטלפון. במפגש פנים אל פנים ניתן לראות ולנתח את שפת הגוף של המוכרים, לחוש כמה הם יהיו מוכנים להתפשר וגם לנצל את העובדה שניתן להשאיר עליהם רושם טוב ואמין. ככל שהרושם שתשאירו על המוכרים יהיה טוב יותר, כך יגדל הסיכוי שהם יהיו מוכנים לרדת במחיר כדי להבטיח את המכירה ספציפית לכם.

ליווי של איש מקצוע

רכישת דירה להשקעה היא נושא רציני. לכן, חשוב שאת המשא ומתן ילווה איש מקצוע. ניתן להיעזר בעורך דין כדי לגבש הצעה מסודרת למוכרים. ליווי של עורך דין יכול לשדר אמינות וגם לוודא שכל הפרטים הקטנים של המכירה נסגרים בצורה הטובה ביותר ולשביעות רצונכם.

מכיוון שהמו"מ לא מסתיים רק בשלב ההסכמה על מחיר הנכס, אלא כרוך גם בחתימה על חוזה ובהסכמה על פרטים נוספים הקשורים לעסקה – ליווי מקצועי של עורך דין מטעמכם יכול לתת לכם את השקט הנפשי הדרוש לחתימה על החוזה.

להראות רצינות, לא להיטות

אחד הדברים החשובים בניהול משא ומתן הוא להשאיר רושם רציני אך לא נואש. אם החלטתם לרכוש נכס מסוים, יש צורך עדיין בשמירה על פאסון מסוים. הדבר דומה לניהול משחק פוקר. אתם צריכים להראות שאתם רציניים, אבל שאם המחיר לא ייראה לכם – לא תהססו לחפש נכס אחר.

משא ומתן הוא עניין פסיכולוגי, לפני הכל, וכמו במקרה של חיזור – אתם לא רוצים להבריח את הצד השני או לגרום לו לסרב להצעה שלכם בגלל שהוא מאמין שתסכימו להתפשר בכל מחיר.

לתת הצעה מסודרת מטעמכם

כדי לקבל את המחיר שאליו אתם מכוונים, חשוב שתגישו הצעה מסודרת ומנומקת. הגשת הצעה מסודרת בכתב תהפוך את המגעים לרציניים יותר ותשדר אמינות ורצינות. השארת רושם אמין היא אחד הדברים שגורמים יותר לעסקה להיסגר מכל גורם אחר. שני הצדדים רוצים לוודא שהעסקה תושלם בהצלחה ושאיש לא ירומה – ולכן אמינות ורצינות הן תכונות שמעודדות סגירה של מו"מ.

מידע נוסף בפורטל הנדל"ן

ניהול מו"מ הוא שלב חשוב בקניית דירה להשקעה, אך יש עוד דברים רבים שצריך לדעת בנושא. הפורטל שלנו מכיל מדריכים רבים על עולם ההשקעה בנדל"ן. אם אתם מחפשים אפיקים רווחיים להשקעה, כדאי להתעדכן בחדשות של עולם הנדל"ן ולהיעזר בכתבות שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות