fbpx

מדריך נדל"ן 101 מקוצר

כל אדם בישראל צריך לדעת משהו על עולם הנדל"ן. מחירי נדל"ן והשקעות בנדל"ן הן חלק מהחיים של כולנו. כל מי שקונה דירה או שוכר דירה בעצם מהווה חלק משוק הנדל"ן. למרות שאתם קרוב לוודאי מודעים לכך – ראשי התיבות של המונח נדל"ן הם "נכסי דלא ניידי" – כלומר, נכסים קבועים ובלתי ניידים. שוק הנדל"ן מהווה אפיק השקעה מומלץ. בין אם מדובר ברכישת דירה להשקעה, רכישת נדל"ן מסחרי או השתתפות בקרן השקעה משותפת של נכסי נדל"ן בחו"ל. בתקופה בה השקעות באפיקים בנקאיים מניבים ריבית קטנה יחסית, התשואה הקבועה של השקעה בנדל"ן יכולה לספק רווח נאה לטווח ארוך. כאשר מדברים על השקעה בנדל"ן, מדובר בהשקעה שלעתים צריך סבלנות עבורה, אך היא משתלמת בדרך כלל.אם אתם גם מתעניינים בהשקעה בתחום זה, הכנו עבורכם מדריך נדל"ן 101 מקוצר על שוק הנדל"ן בישראל.

סוגי נדל"ן

תחום הנדל"ן הנפוץ ביותר להשקעה הוא נדל"ן למגורים. נדל"ן למגורים הוא בעצם כל נכס בנוי שייעודו מגורים. כל אדם שרוכש דירה בישראל, מטרה שנחשבת כיעד הגשמה כלכלית מרכזי בתרבות שלנו, רוכש נכס של נדל"ן מסוג זה. כאשר מדובר בנושא ההשקעות, מי שקונה דירה במטרה להשכיר אותה ולקבל תשואה על הנכס – רוכש נדל"ן למגורים.

סוג נוסף של נדל"ן הוא נדל"ן מסחרי. מדבר במבנים שמיועדים למסחר ולעסקים. מבנים שבהם יש מרכזים מסחריים, קניונים, חנויות ומשרדים נחשבים כנדל"ן מסוג זה. מבחינת השקעות, נדל"ן מסחרי נחשב מניב יותר מנדל"ן למגורים ולכן מהווה לא פעם אפיק השקעה כדאי.

ישנו גם נדל"ן תעשייתי – שמשמש למבנים חקלאיים ולמפעלים למיניהם. הנדל"ן התעשייתי פחות משמש בארץ כאפיק השקעה נפוץ.

סוג השקעה נוסף בעולם הנדל"ן הוא השקעה בקרקע חקלאית, שכרגע אסור לבנות בה אך יכולה להיות מופשרת לבנייה להמשך.

חשוב לציין כי כל סוגי הנדל"ן האלו קיימים כמובן גם בחו"ל – ובשנים האחרונות השקעות נדל"ן בחו"ל ע"י ישראלים נעשו נפוצות בהרבה.

מדריך נדל"ן 101 מקוצר

מדריך נדל"ן 101 – שוק נדל"ן בישראל

מאז שנת 2011, אז התרחשה המחאה החברתית בישראל, נהיה מקובל הרבה יותר לדון בבעיית "יוקר המחייה". סוגיה זו נוגעת בראש ובראשונה למשבר הדיור בארץ. מאחר ורכישת דירה היא מטרה בסיסית ומקובלת בחברה שלנו, הקושי של צעירים לגייס הון ולרכוש לעצמם דירה הפך לנושא חברתי בוער.

ישנה ציפייה מהממשלה לפתור את משבר הדיור, ובמסגרת הניסיונות של המדינה לעזור לצעירים לרכוש דירה הוכרז על תכנית "מחיר למשתכן" שבאה כדי להקל על רכישת דירה לאוכלוסיות מסוימות בחברה – בעיקר לזוגות צעירים ומשפחות צעירות עם ילדים, אך גם לסוגי אוכלוסייה נוספים.

מבחינת נתונים, בישראל יש כיום מעל 2.5 מיליון דירות. בכל שנה נבנות בישראל בערך כ-50 אלף דירות חדשות. במסגרת "תכנית למשתכן" הוגרלו כבר כ-65,000 דירות – אך רק חלק מהן כבר קיבל את אישור הבנייה ורק כמה אלפים בודדים כבר נבנו ואוכלסו.

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בישראל כיום

השקעה בנדל"ן בארץ נחשבת לשיטת השקעה כדאית ובטוחה יחסית. ישנם נתונים שמראים כי בערים שונות בארץ (כמו חיפה ובאר שבע) ניתן לקבל תשואה ממוצעת של בערך 5% מדירה להשקעה. שוק הדירות להשכרה בארץ עדיין נשלט על ידי משקיעים פרטיים, וישנן הזדמנויות רבות להשקעה כזו.

אחת מהסיבות לכדאיות של רכישת דירה להשקעה היא שבערים רבות בארץ פועלת תכנית תמ"א 38 – שמשביחה ומעלה את שווי הדירות בכל פרויקט שכזה בצורה ניכרת. קניית דירה להשקעה באזור שיש בו פרויקטים רבים כאלו יכולה להתגלות כעסקה רווחית ביותר.

מידע נוסף ומפורט על שוק הנדל"ן הארץ, הכולל טיפים ומדריכים רבים, מדריך נדל"ן 101 תוכלו למצוא כאן בפורטל הנדל"ן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות