fbpx

מה יותר משתלם? נדל"ן מסחרי או נדל"ן מגורים?

משקיעים בישראל שמחפשים אפיקים חדשים צריכים לדעת שהשקעה בנדל"ן פירושה לא רק קניית דירה להשקעה. ישנו מסלול השקעה נוסף שכדאי לשקול אותו – השקעת נדל"ן מסחרי. המדריך שלפניכם נכתב ע"י המומחים של פורטל הנדל"ן במטרה אחת – כדאי שתדעו את היתרונות והחסרונות של שני אפיקי ההשקעה האלו, מה שיעזור לכם להחליט באיזה סוג נכס עדיף לכם להשקיע.

ההבדל בין נדל"ן מסחרי לנדל"ן למגורים

השקעה בנדל"ן מסחרי היא השקעה בכל נכס שאינו מיועד למגורים. מדובר בחנויות, קניונים ושטחי מסחר, משרדים, מבני תעשייה, מבנים בתעשיית התיירות ועוד.

בדומה להשקעה בנכס שמיועד למגורים, ההכנסה מאפיק השקעה זה באה בדרך כלל מהשכרה שלו – בייחוד כאשר מדובר בחנויות ומבני מסחר. גם באפיק זה, ניתן למכור את הנכס במידה והערך שלו עולה וכך לממש רווחיות ביחס להשקעה.

נדל"ן למגורים הוא כל נכס שמיועד למגורים. בדרך כלל משקיעים קונים דירות להשקעה ומשכירים אותן – וכך מקבלים תשואה גבוהה ויציבה לאורך שנים.

נדל"ן מסחרי

יתרונות וחסרונות של השקעה בנדל"ן מסחרי

היתרון העיקרי בהשקעה בנדל"ן מסחרי הוא שבדרך כלל התשואה בו היא גבוהה יותר. אם במקרה של נדל"ן למגורים אנחנו מדברים על תשואה ממוצעת בישראל של 3-5%, התשואה הממוצעת השנתית על נדל"ן מסחרי היא 8-10%.

הסיבה הראשונה לכך היא שדמי השכירות בנדל"ן מסחרי גבוהים יותר למ"ר מאשר דמי השכירות למגורים. מדובר במבנים שבהם פועלים עסקים, שבעצמם מרוויחים מתוך שכירת הנכס, ולכן משלמים דמי שכירות גבוהים יותר.

יתרון נוסף הוא שניתן למצוא "מציאות" רבות בתחום הנדל"ן המסחרי. העלות של הנכסים היא אמנם פונקציה של המיקום, במידה רבה, אך גם בערים יקרות יחסית באזור המרכז – ניתן למצוא נכסים זולים שיניבו תשואה גבוהה יחסית. בנוסף, חוזי השכירות בנדל"ן מסחרי הם בדרך כלל לטווח ארוך יותר, בניגוד לחוזים המתחדשים מדי שנה עם שוכרים למגורים.

החיסרון העיקרי של סוג השקעה זה הוא העובדה שהמס על דמי השכירות שצריך לשלם נע בין 30% ל-45%. מדובר בסכום גבוה יחסית, שאמנם מתקזז עם העובדה שדמי השכירות גם גבוהים יותר – אך יש לקחת זאת בחשבון.

יש לקחת גם בחשבון את המיקום של הנכס המסחרי. במידה ובאזור שבו הוא נמצא יש ירידה בהיקף הפעילות המסחרית – יכול להיווצר קושי למצוא גורם שירצה לשכור את הנכס או שיהיה צורך להתפשר על דמי שכירות נמוכים יותר.

יתרונות וחסרונות של השקעה בנדל"ן למגורים

היתרון בקניית נכס של נדל"ן למגורים הוא שמדובר בדרך כלל בנכס שמניב תשואה יציבה לאורך זמן רב. בנוסף, יש סיכוי רב יותר שנכס למגורים יעלה בערכו בשנים שלאחר הקנייה. עלייה בשווי הנכס יכולה לגרום להכנסה גבוהה במידה ומחליטים למכור אותו לאחר כמה שנים שבהן הוא סיפק הכנסה פאסיבית בדמות שכר דירה.

מגוון האפשרויות של קניית נדל"ן למגורים הוא גם גדול יותר. ניתן לבחור לקנות דירה באזור מרכזי בגוש דן, למשל, או דווקא להשקיע בדירה זולה יותר בפריפריה. בשני המקרים ניתן לקבל שכר דירה שייתן תשואה יפה לאורך זמן.

להשקעה בנדל"ן למגורים יש גם כמה חסרונות. ראשית, יש צורך לדאוג לחידוש החוזה פעם בשנה ולא פעם יש צורך בחיפוש אחר דיירים חדשים במקום אלו שעזבו. חיסרון נוסף הוא שלא פעם יש צורך בשיפוץ מבנה למגורים בעלות די גבוהה, לעומת נכסי נדל"ן מסחריים.

אז מה משתלם יותר?

באופן כללי, התשואה הממוצעת על נכסי נדל"ן מסחריים היא גבוהה יותר בישראל. אך ההיצע שלהם גם יותר קטן והמס עליהם יותר גבוה. מדובר באפיק השקעה מצוין, אך יש להכיר גם את החסרונות שלו. לעומת זאת, השקעה בנדל"ן למגורים נחשבת עדיין לאפשרות בטוחה ויציבה יותר. התשובה תלויה במידה רבה במיקום של הנכס שאתם קונים, בתקציב ההתחלתי שלכם ובתשואה שאתם מצפים לקבל מהנכס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות