fbpx

קרקע חקלאית למכירה

המדריך השלם לרכישת אדמות חקלאיות

הרעיון העומד מאחורי רכישת אדמות חקלאיות הינו שהמשקיע רוכש שטח חקלאי שטרם הופשר, כלומר הקרקע אינה זמינה לבנייה. הרכישה מתבצעת במחיר מסוים נקוב וזאת מתוך מטרה וראייה שבעתיד הלא מאוד רחוק, בדרך כלל בטווח של כמה שנים, האדמה תופשר, יתקבל עבורה היתר בניה וערכה יאמיר באופן משמעותי. השווי החדש של קרקע חקלאית למכירה שהופשרה לבנייה הינו  גדול באופן משמעותי ממחיר הרכישה הראשוני ומכאן שמדובר בהשקעה בעלת פוטנציאל תשואה ורווחיות גבוה במיוחד.

ייעוץ וליווי מקצועי מידי מומחים

חברות הנדל"ן שונות משווקות אדמות ומגרשים חקלאיים לצורך מכירה ומדובר, ברוב המקרים בשיטה הבאה: חברות הנדל"ן רוכשות שטח גדול ורחב של קרקעות חקלאיות באזורי ביקוש בכל רחבי הארץ, לדוגמא שטח של 20 דונם, ומחלקות אותו ליחידות קרקע קטנות המשווקות לרוכשים ולמשקיעי נדל"ן ולרוכשים. בישראל פועלות חברות נדל"ן ויזמים שונים המשווקים קרקעות חקלאיות לצורך מכירה. בדומה לכל סוג השקעה אחר, גם בעסקה מסוג זה, יש לשים לב לאותיות הקטנות ולפרטים הקטנים ולהבין לעומק בדיוק מה אתם רוכשים. על מנת להקל על התהליך, לפניכם טיפים מועילים מאנשי המקצוע של פורטל הנדל"ן שמתמחים ברכישת אדמות חקלאיות.

קרקע חקלאית למכירה

טיפים מועילים לפני רכישת קרקע חקלאית למכירה

סטטוס הקרקע חשוב לוודא כי הקרקע שאתם עתידים לרכוש הינה בעלת סיכויי הפשרה טובים.  בשוק משווקות אדמות חקלאיות משני סוגים מרכזיים: הסוג הראשון מתייחס לקרקעות הנכללות בתכניות המתאר העירוניות והאזוריות שכבר אושרו, קרקעות אלה מוגדרות כקרקעות המיועדות לפיתוח והן נמצאות בשלב התכנון שיכול להימשך כמה שנים. הסוג השני מתייחס לאדמות שעל מנת להפשירן, נדרשות תכניות חדשות. לקרקעות מהסוג הראשון ישנם סיכויים גדולים יותר להפשרה וזאת בטווח זמן קצר באופן יחסי, אולם מחירן צפוי להיות גבוה ביחס למחירן של קרקעות מהסוג השני. נשאלת השאלה באיזה סוג קרקע לבחור? התשובה תלויה בגובה ההון העצמי העומד לרשותכם ובסוג המשקיעים שהנכם. הפשרה של קרקעות מהסוג הראשון הינה ברמת וודאות גבוהה והשקעה בקרקע מהסוג השני נחשבת לבעלת סיכון גבוה יותר, אולם מחירה נמוך יותר וישנה אפשרות להשגת תשואה גבוהה במיוחד על ההשקעה ביום בו תתקבל החלטה על הפשרת הקרקע.

מיקום–   בטרם אתם רוכשים קרקע או מגרש חקלאיים יש לוודא כי אין בסביבתם גורמים העלולים לעכב את הפשרתם או למנוע הפשרה באופן מוחלט. גורמים מסוג זה כוללים: שטח הצמוד למפעל תעשייתי או לבסיס צבאי, מגרש שנמצא בסמוך לשמורת טבע וכו'. על המשקיעים לדעת כי ועדות התכנון השונות האחראיות על מתן אישור הפשרת קרקעות, לא יאשרו הפשרה של קרקע חקלאית הסמוכה מדי למפעל תעשייתי ועלולה ליצור סיכון לחיי התושבים.

ההבנה כי מדובר בהשקעות בקרקע אדמות חקלאיות מהוות השקעה לטווח זמן בינוני עד ארוך. בתרחיש האופטימלי, הקרקע תופשר בתוך שנים בודדות ובמקרה הפחות טוב קיים סיכוי כי הקרקע לא תופשר לעולם. על המשקיע או הרוכש להבין  כי מדובר בהשקעה וכמו בכל סוג השקעה אחר, גם בעסקה מסוג זה קיים סיכון. השקעה בקרקעות חקלאיות למכירה אינה מיועדת או מתאימה עבור מי שמעוניין בקרקע עליה יוכל לבנות את ביתו בטווח המיידי. לעומת זאת, מדובר באפיק השקעה בעל פוטנציאל רב, במידה ומשתמשים בו בתבונה ובצורה מושכלת, שכן הוא עשוי להניב למשקיעים תשואות גבוהות במיוחד.

בחינה מקרוב של השטח – לפני קבלת החלטה חשוב להגיע לשטח ולבחון אותו בעיניכם ומקרוב הגעה פיזית לשטח מאפשרת זיהוי של גורמים העלולים להתברר כמעכבי הפשרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות