fbpx

המדריך להשקעות נדל"ן עד חצי מיליון שקלים

אם יש לכם הון עצמי של עד חצי מיליון שקלים, יש כמה השקעות נדל"ן שתוכלו לעשות בתחום. מדובר בסכום כסף לא גדול במונחים של השקעות, אך עדיין יש מה לעשות איתו. במדריך זה תוכלו לקרוא על כמה ערוצי השקעה אפשריים שיניבו לכם תשואה טובה לאורך זמן.

דירה להשקעה

ערוץ ההשקעה בנדל"ן הפופולרי ביותר בארץ הוא רכישת דירה להשקעה. ישנם אזורים רבים בארץ בהם ניתן כיום לקבל תשואה טובה, וגם לרכוש דירה בפחות ממיליון שקלים. יכול להיות שתצטרכו לגייס הון נוסף, במסגרת משכנתא או הלוואה בנקאית – אך לטווח ארוך מדובר בהשקעה משתלמת.

בערים שנמצאות בפריפריה, ולא במרכז הארץ, ישנן הזדמנויות לרכוש דירות במחיר זול למדיי. בערים כמו באר שבע, בהן יש גם סטודנטים רבים, ניתן למצוא בקלות שוכרים והתשואה השנתית יכולה להגיע ל-5% בממוצע.

באותן ערים, הרחוקות מהמרכז, ניתן אפילו למצוא דירות במחיר של עד חצי מיליון שקלים. אמנם בדרך כלל מדובר בדירות קטנות יותר וחלקן מצריכות שיפוץ – אך ניתן למצוא מציאות אם מחפשים היטב ונוקטים בגישה סבלנית.

רכישת דירה להשקעה היא מעשה כלכלי נבון. במקרים רבים ערך הדירה עולה אחרי כמה שנים וניתן למכור את הדירה ולממש את הרווח מסכום ההשקעה הראשוני שביצעתם.

השקעות נדל"ן

רכישת נדל"ן מסחרי

אפשרות נוספת להשקעה היא רכישת נדל"ן מסחרי. מדובר בסוגי מבנים שלא משמשים למגורים אלא נועדו לחנויות, משרדים או שטחי מסחר. נדל"ן מסחרי מניב בדרך כלל תשואה שנתית גדולה יותר מנדל"ן למגורים. המחיר שלו נמוך יותר ודמי השכירות גבוהים יותר. החיסרון העיקרי של קניית נדל"ן מהסוג הזה היא סוגיית המיסוי. על נדל"ן מסחרי תידרשו לשלם למדינה מס גבוה יותר.

נדל"ן מסחרי שתרכשו יכול לשמש לחנויות או למשרדים. חיסרון נוסף של השקעה כזו היא תלות גדולה יותר בתנודות השוק. לעתים קשה למצוא עסק שישכור מכם את הנכס, ובתקופות שונות יכולה להיות ירידה בגובה דמי השכירות – בהתאם לסביבה בה נמצא הנכס.

 השקעות נדל"ן משותפות בנדל"ן בחו"ל

אופציה נוספת להשקעה היא רכישת נדל"ן בחו"ל באופן עצמאי או כחלק מקבוצה או מקרן השקעה. ישנן קרנות רבות וקבוצות של השקעה משותפת. היתרון בהשקעה בצורה הזו היא שמתאפשר להשקיע סכום כסף קטן יותר כחלק מקבוצה גדולה.

כאשר משקיעים באמצעות קרן מסודרת, נחסכים לכם כל התהליכים של איתור נכס מתאים וניהול הבעלות עליו. לקרנות אלו יש אנשי מקצוע שמתמחים בבחירת נכסים מתאימים. כך אנשי המקצוע עוסקים בכל הפרטים הטכניים והלוגיסטיים של הרכישה, ואתם בעצם רק משקיעים את הכסף. אמנם תקבלו רק את החלק היחסי מהתשואה הכוללת, אך בהשקעות נדל"ן בחו"ל ניתן לקבל גם תשואה של 10% על נדל"ן למגורים במדינות שונות.

המדינות החמות ביותר להשקעה כיום הן גאורגיה, קפריסין, רומניה וגם אנגליה. בכל אחת מהמדינות האלו תנאי מיסוי שונים ויש לבדוק היטב את התנאים של קבוצת הרכישה עצמה או הקרן לפני שחותמים ומשקיעים.

לסיכום

גם אם נראה לכם שחצי מיליון שקלים הא לא סכום מספיק גדול להשקעה, יש בהחלט ערוצי השקעה שיכולים להתאים לכם. בין אם מדובר ברכישת דירה קטנה בפריפריה או בהשקעה של נדל"ן בחו"ל באמצעות קבוצת רכישה או קרן ניהול – אתם בהחלט יכולים להפיק את המקסימום מהסכום הזה ולהפוך למשקיעי נדל"ן.

אתם מוזמנים לקרוא את המדריכים הנוספים בפורטל הנדל"ן, לקבל מידע רב ערך על שוק הנדל"ן בישראל ולקרוא המלצות נוספות על אפיקי השקעה מניבים בתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות