fbpx

המדריך למשקיע נדל"ן למגורים

השקעה בנדל"ן למגורים יכולה להתאים למשקיעים רבים, שיש ברשותם הון מספק לרכישת דירה. ערוץ השקעה זה מספק תשואות גבוהות יותר מאשר ערוצי השקעה מקבילים אחרים, בייחוד במצב המשק הנוכחי. מכיוון שערוצים כמו פיקדונות בבנק מניבים אחוז ריבית נמוך מאוד – קניית דירה להשקעה בהחלט יכולה לספק פתרון טוב למי שרוצה בהשקעה יציבה ובטוחה לאורך זמן.

לפני שכבר קופצים לקנות את הדירה הראשונה שמוצאים בלוח "יד 2", חשוב לדעת אילו בדיקות יש לעשות ומה לקחת בחשבון כשרוכשים דירה להשקעה. המדריך הקצר שהכנו נועד לענות עבורכם על שאלות אלו.

הגדרת היקף ההשקעה והתשואות הרצויות

השלב הראשון בבדיקה הכלכלית יש לבצע לפני שקונים דירה להשקעה הוא הערכה כמה כסף נוכל לגייס ומה הוא התקציב הכולל שלנו להשקעה.

ישנם אנשים רבים השוקלים לקחת משכנתא או הלוואה גדולה מהבנק עבור רכישת דירה להשקעה. להחלטה כזו יש יתרונות וחסרונות, ויש לבחון היטב את תנאי ההלוואה לפני שלוקחים אחת כזו. אם יש לכם הון עצמי שמספיק לקניית דירה להשקעה מבלי לקחת הלוואה נוספת – זהו המצב העדיף.

אם ההון העצמי שלכם קטן, ישנן אפשרויות השקעה בנדל"ן נוספות, לבעלי תקציב מוגבל, ותוכלו לקבל עליהן מידע במדריכים הנוספים שלנו בפורטל השקעות נדל"ן.

לאחר שביצעתם הערכה מהו התקציב שעומד לרשותכם, מומלץ לתכנן כמה תשואה אתם רוצים לקבל מדמי השכירות של הדירה. אם אתם סבלניים יותר ומוכנים להסתפק בתשואה קטנה יותר, הדבר ישפיע על בחירת המיקום והנכס שתרצו לקנות. כך גם אם אתם מתכננים לקבל תשואה גבוהה יותר.

התשואה נמדדת באמצעות היחס בין גודל ההשקעה שלכם אל מול גובה דמי השכירות. חשוב לדעת כי קניית דירה זולה יותר באזור פחות מרכזי יכולה להניב לא פחות תשואה מאשר קניית נכס יקר במיקום מרכזי. הדבר תלוי באסטרטגיה שתנחה אתכם בחיפוש אחר הנכס המתאים.

בחירת מיקום הנכס

מאחר ודירה להשקעה יכולה להיות בכל מקום בארץ, ואתם אינכם מתכוונים להתגורר בה – מגוון האפשרויות רחב מאוד. באופן כללי ניתן לחלק את ישראל לאזורי מרכז ולאזורי פריפריה. דירות בפריפריה זולות יותר, אך יכולות להניב תשואה לא פחות מדירות במרכז הארץ.

כדי למקד את החיפוש שלכם, יש להתחיל להסתכל על מחירי דירות באזורים שונים וגם לעשות בדיקה של דמי השכירות המתקבלים בדירות בסדר הגודל של התקציב שהגדרתם.

ישנם נתונים שניתן למצוא לגבי הערים "החמות" יותר כיום לקניית דירה להשקעה. נתונים מהזמן האחרון מראים כי דווקא בערים כמו חיפה, באר שבע, נשר ונוף הגליל – ניתן לקבל תשואה גבוהה יחסית ביחס להשקעה. ערים במרכז הארץ כמו רמת גן ותל אביב הן תמיד יעדים מבוקשים להשקעה בנדל"ן למגורים – אך המחירים בהן גבוהים בהרבה מערים מקבילות במיקומים פחות מרכזיים בארץ.

בדיקת הנכס וחישוב התשואה

לאחר שערכתם מחקר קטן והחלטתם באיזה אזור בארץ להתמקד, יש להגיע לנכסים פוטנציאליים ולבחון אותם. חשוב לבדוק את מצב התחזוקה בדירות שאתם רואים. אם תצטרכו לשפץ את הדירה, הדבר מוסיף לסכום ההשקעה שלכם.

במידה והכל נראה לשביעות רצונכם, חשוב מאוד לבדוק את הרישומים בטאבו ולוודא שאין שעבוד או הערת אזהרה שרשומה על הדירה.

את התשואה תוכלו לחשב על ידי חילוק של סכום ההכנסות המוערך מדמי השכירות בסך כל ההוצאות שלכם על הנכס. באופן אידיאלי, אם ביצעתם נכון את מחקר השוק ואת המיקוד בנכס – תרצו לראות שהתשואה המוערכת זהה או דומה לתשואה שהגדרתם לעצמכם בתחילת התהליך.

מידע נוסף ומדריכים נוספים על איך לבחור נכון השקעה בנדל"ן למגורים תוכלו למצוא בפורטל הנדל"ן שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות