fbpx

השקעות נדל"ן מה שבטוח!

בעוד שהריביות בבנקים שואפות לאפס ושוק ההון מתנדנד, אין ספק שהשקעה בנדל"ן היא הבטוחה והיציבה ביותר. בארץ או בחו"ל, נדל"ן למגורים או מסחרי – בכל מקרה, הרווח כולו שלכם, כולל שקט נפשי.

 

יש לכם הון עצמי ואתם תוהים מה לעשות איתו? האמת היא שכיום האופציה ברורה לגמרי. בעוד שהריבית על פקדונות בבנקים שואפת לאפס, הרי שתשואה מדמי שכירות של דירות נשארת יציבה ומניבה. אומנם מדי פעם יש עליות מחירים בשוק הנדל"ן להשקעה, אבל באופן כללי, בניגוד השקעות אחרות כגון ניירות ערך, בורסה ועוד. השקעה בנדל"ן נחשבת לאחת ההשקעות הבטוחות והיציבות ביותר, עם כמעט אפס סיכונים, שמספקת תשואה נאה תמורת ההשקעה. נכון, השקעות בשוק ההון יכולות להניב תשואה גבוהה בזמן קצר, אך הסיכון בהשקעות כאלה הוא גבוה. השקעה בנדל"ן, לעומת זאת, היא השקעה סולידית, יציבה ובטוחה, שתניב לכם רווחים לאורך זמן ותעניק לכם שקט נפשי.

ואם אתם תוהים מה יקרה אם מחירי הנדל"ן יירדו, והנכס יהיה שווה פחות – הניסיון מוכיח שמחירי הנדל"ן תמיד יעלו שוב, כפי שקורה, לדוגמה בימים אלה.  ובכל מקרה יש לכם נכס ביד, ולא השקעה בבורסה, לדוגמה, שעלולה פשוט להתאדות.

נדמה שנדל"ן להשקעה דורש התעסקות מיוחדת ואינטנסיבית. זה אולי נכון עד לשלב מסוים, אבל את רכישת הנכס אפשר לבצע בעזרת משרד תיווך, שבקיא בכל התהליך וחוסך לכם המון זמן וכאב ראש, וגם יכול למצוא לכם את השוכרים המתאימים. כך שלאחר תום התהליך, למעט תקלות קטנות בדירה פה ושם – הכסף פשוט נכנס מדי חודש לחשבון הבנק שלכם. קל ופשוט. גם אם תחליטו לשפץ קלות את נכס, הרי שבמהרה תוכלו לעצמכם את ההשקעה על ידי דמי השכירות. אם תקפידו לבצע השקעה בנדל"ן באיזור מבוקש, הרי שדמי השכירות יהיו תמיד יציבים ובטוחים.

ואם תחליטו לרכוש נדל"ן להשקעה בחו"ל, העסקה מתבצעת ברוב המקרים מול חברת ניהול, שדואגת, תמורת אחוזים מדמי השכירות, לכל ההתנהלות מול השוכרים, כולל תיקון תקלות בנכס.

זאת ועוד, במדינות רבות ענף הנדל"ן מקבל עדיפות כלכלית ומוענקות הטבות לרוכשים. התשואה בחו"ל, היא לפעמים גבוהה מאוד, למשל בארה"ב, שם אתם יכולים להגיע ל10% תשואה על נדל"ן להשקעה תמורת נכס שיעלה לכם 100 אלף דולר בלבד. מחירי הנדל"ן להשקעה בארה"ב ובמדינות נוספות הם נמוכים להפליא בהשוואה לישראל.

גם באירופה, ולאחרונה אף בדובאי –ערוץ חדש ואטרקטיבי שנפתח למשקיע הישראלי, אפשר למצוא נדל"ן להשקעה איכותי, כולל בתים פרטיים גדולים, דירות מרווחות, שטחי מסחר ומשרדים – בסכומים לא גדולים. גם ביוון, הונגריה, רומניה, פולין, גיאורגיה ועוד, תוכלו למצוא נדל"ן להשקעה ב70,000 עד 140,000 אירו בלבד. השקעות נדל"ן בחו"ל עשויות להניב לכם תשואה נאה – בין  %7 ל-12% בשנה.

אם יש לכם הון עצמי גדול יותר, תוכלו לבצע כמה השקעות נדל"ן במקביל, וליהנות מתשואה גבוהה ממספר נכסים בו בזמן.

עם כל זאת, ברחבי הארץ, ובעיקר ביישובי הפריפריה, אפשר למצוא מציאות של ממש בתחום השקעות בנדל"ן – דירות, לעתים אפילו חדשות, באיזור 400 אלף ש', שיניבו לכם תשואה הוגנת בתמורה להשקעה שלכם. ככל שמתרחקים מהמרכז, כך גובר הסיכוי למצוא דירות טובות בסכומים האלה. דימונה (שאף זוכה לפטור ממיסים שונים בגובה של 16%) ירוחם, ערד ואפילו חיפה הן חלק מהערים שבהן ניתן למצוא נדל"ן להשקעה בסכומים נמוכים.

 

השקעה בנדל"ן היא השקעה בטוחה גם בתחום הנדל"ן המסחרי, כגון משרדים באזורים מבוקשים ומרכזיים, או רכישה של קרקע חקלאית, שמחירה בדרך כלל נמוך מאוד. כאן נדרש אורך רוח, שכן זו לא השקעה שפירותיה מיידים, אך אם הקרקע נמצאת באיזור מבוקש, התשואה שתקבלו עליה לאחר הבנייה תהיה עצומה.

 

אין ספק, שהשקעה בנדל"ן היא ההשקעה בטוחה והיציבה ביותר. זה היה כך תמיד, ועכשיו לאור המצב השוק והריביות, השקעה בנדל"ן – בארץ או בחו"ל – היא אטרקטיבית עוד יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות