fbpx

כיצד לנדלן את תיק ההשקעות

הכנסת מרכיב נדל"ני לתיק ההשקעות שלכם

בכל תיק השקעות יש כמה מרכיבים פיננסיים עיקריים. גם אם אתם לא משקיעים בנדל"ן בעצמכם באופן פעיל, כדאי לשקול הוספת מרכיבים נדל"ניים לתיק ההשקעות שלכם באמצעות קרנות המתמחות בכך.

שוק הנדל"ן מגלה יציבות לא מועטה, וודאי ביחס לסוגי השקעות אחרים. אם אתם רוצים ללמוד עוד על נושא זה, הכנו עבורכם מדריך קצר.

סוגי השקעות נדל"ן בישראל

ההשקעות בנדל"ן, בין אם מבוצעות על ידי קרן מקצועית ובין אם מבוצעות באופן פרטי – כוללות השקעה בנדל"ן למגורים ובנדל"ן מסחרי. נדל"ן למגורים הוא קנייה של דירות להשקעה והשכרה שלהן תמרת דמי שכירות חודשיים. נדל"ן מסחרי כולל השכרה של שטחי משרדים, חנויות ומסחר. ישנו גם ערוץ השקעה נוסף של קניית קרקעות שמיועדות להפשרה ולבנייה, אך זהו תחום השקעה פחות שכיח בארץ.

השקעה באמצעות קרנות

אם אין לכם את ההון העצמי הדרוש לקניית דירה להשקעה, ואתם לא מעוניינים לקחת משכנתא נוספת או הלוואה מהבנק לצורך השקעה בנדל"ן, כדאי לדעת שיש קרנות מקצועיות שמאפשרות לכם להשקיע כסף בקרן עצמה והיא זו שמבצעת את ההשקעה הממשית בנדל"ן.

יש להשקעה במודל הזה כמה יתרונות. ראשית, מדובר בדרך כלל בהשקעה נזילה. אתם יכולים למשוך את הכסף שלכם בתנאים נוחים למדיי. זאת בניגוד להשקעה בדירה ממשית, שבה אין אפשרות למשוך את ההשקעה בכל עת. צריך למכור את הדירה כדי לממש רווח, וזה רק במקרה בו ערך הדירה עלה בצורה משמעותית ורק אז הדבר באמת כדאי. לכן, השקעה ברכישת דירה היא השקעה לטווח ארוך, לעומת השקעה בקרן שיכולה להיות גם השקעה לטווח קצר יחסית.

שנית, הקרנות שבהן ניתן להשקיע מנוהלות על ידי אנשי מקצוע המבינים היטב בשוק הנדל"ן בארץ. מומחים אלו יידעו לפזר את ההשקעות בפרויקטים שונים ברחבי הארץ ויבינו את מגמות השוק באופן שיסייע לכם להרוויח מההשקעה שביצעתם.

בהשקעה בקרן יש גם פיזור סיכונים רחב יותר. כאשר אתם קונים בעצמכם דירה להשקעה אתם "שמים את כל הביצים בסל אחד". כלומר, משקיעים את ההון שלכם בנכס ספציפי. אם משהו משתבש בתהליך, ואתם לא מוצאים, למשל, שוכרים או שאתם נאלצים להשכיר את הדירה בדמי שכירות נמוכים ממה שתכננתם – אין לכם תכנית גיבוי. לכן הסיכון גבוה יותר. לעומת זאת, ההשקעה בקרן מנוהלת בצורה מאוזנת יותר והסיכון קיים, אך פחות משמעותי.

יציבות של שוק הנדל"ן

שוק הנדל"ן זוכה ליציבות יחסית בשנים האחרונות. לכן משקיעים רבים בוחרים לפנות לערוץ ההשקעה הזה גם באופן אקטיבי וגם באופן פסיבי. בזמנים בהם הריבית על פיקדונות בנקאיים היא כמעט אפסית, אנשים רוצים להשקיע בעולם הנדל"ן ולהבטיח תשואה יציבה לטווח ארוך.

היציבות הזו גם תורמת לקרנות שמבצעות השקעה בתחום הנדל"ן. אך לפני שמוסיפים לתיק ההשקעות שלכם קרן המשקיעה בנדל"ן, חשוב לבחון היטב את המידע שמפורסם עליה. יש לבדוק בדיוק מי עומד מאחוריה, מהי מדיניות הרכישה שלה ולראות נתונים על ביצועי הקרן בשנה האחרונה לפחות.

לסיכום

לסיכום, השקעה בנדל"ן יכולה להתבצע גם אם אתם לא ממש קונים דירה פיזית להשקעה. קניית דירה להשקעה היא דרך טובה לקבל תשואה יציבה, אך לא מתאימה לכל אחד. יכול להיות שאין לכם כרגע את ההון העצמי הנדרש או פשוט לא מעוניינים להיכנס לתהליך מורכב של איתור וקניית נכס נדל"ני. במקרים אלו, אתם יכולים לבחור להוסיף לתיק ההשקעות שלכם קרן מקצועית שעוסקת ברכישת נכסי נדל"ן. כך תוכלו ליהנות מנזילות רבה יותר, מהשקעה עם פחות סיכון ומתשואות פוטנציאליות יפות.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על שוק הנדל"ן בארץ ועל איך משקיעים בו נכון, בפורטל הנדל"ן תוכלו למצוא מדריכים וטיפים שיסייעו לכם להיכנס לעולם ההשקעות בשוק הנדל"ן המקומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות