fbpx

ללכת על בטוח

אין ספק שדירות להשקעה, בארץ או בחו"ל, הן קלף בטוח – בעידן שבו הריביות על פקדונות בבנקים שואפות לאפס ושוק ההון לא ממש יציב. כדאי להזדרז, לפני שמחירי הנדל"ן ימשיכו לטפס

 

אם אתם עדיין מתלבטים מה לעשות עם ההון העצמי שלכם, כדאי שתלכו על קלף בטוח, לפני שהמחירים ימשיכו לטפס: דירות להשקעה. בעידן שבו הריבית על פקדונות בבנקים שואפת לאפס, הרי שתשואה מדמי שכירות של דירות להשקעה נשארת יציבה ומניבה. אומנם מדי פעם יש עליות מחירים בשוק הדירות להשקעה, אבל באופן כללי, בניגוד להשקעות אחרות כגון בורסה, ניירות ערך ועוד, דירות להשקעה נחשבות לאפיק בטוח ויציב עם כמעט אפס סיכונים, שמספק תשואה נאה. נכון, השקעות בשוק ההון יכולות להניב תשואה גבוהה בזמן קצר, אך הסיכון בהשקעות כאלה הוא גבוה. דירות להשקעה, לעומת זאת, הן השקעה סולידית, יציבה ובטוחה, שתניב לכם רווחים לאורך זמן יחד עם שקט נפשי, וזהו רווח בפני עצמו.

ואם אתם תוהים מה יקרה אם מחירי הנדל"ן יירדו פתאום והנכס יהיה שווה פחות – הניסיון מוכיח שמחירי הנדל"ן תמיד יעלו שוב, כפי שקורה, לדוגמה, בימים אלה. ובכל מקרה יש לכם נכס ביד, ולא השקעה בבורסה, לדוגמה, שעלולה פשוט להתאדות.

מלבד זאת, דירות להשקעה בערים מרכזיות ומבוקשות כגון תל אביב, חיפה, ירושלים, הרצלייה, רמת השרון ועוד אומנם יעלו לכן לא מעט, אך הניסיון מלמד שהן תמיד שומרות על ערכן ועל התשואה הגבוהה שהן מעניקות.

נדמה שדירות להשקעה דורשות התעסקות מיוחדת ואינטנסיבית. זה אולי נכון עד לשלב מסוים, אבל את רכישת הנכס אפשר לבצע בעזרת משרד תיווך, שבקיא בכל התהליך וחוסך לכם המון זמן וכאב ראש, וגם יכול למצוא לכם את השוכרים המתאימים. כך שלאחר תום התהליך, למעט תקלות קטנות בדירה פה ושם – הכסף פשוט נכנס מדי חודש לחשבון הבנק שלכם. קל ופשוט. גם אם תחליטו לשפץ קלות את הנכס, הרי שבמהרה תוכלו להחזיר לעצמכם את ההשקעה על ידי דמי השכירות. אם תקפידו לרכוש דירות להשקעה באיזור מבוקש, הרי שדמי השכירות יהיו תמיד יציבים ובטוחים.

 

דירות להשקעה בחו"ל: השמיים הם הגבול

אם תחליטו לרכוש דירות להשקעה בחו"ל, העסקה ממילא מתבצעת ברוב המקרים מול חברת ניהול, שדואגת, תמורת אחוזים מדמי השכירות, לכל ההתנהלות מול השוכרים, כולל תיקון תקלות בנכס.

זאת ועוד, במדינות רבות ענף הנדל"ן מקבל עדיפות כלכלית ומוענקות הטבות לרוכשים. חשוב לדעת שלמדינות רבות יש הסכמי מיסוי עם ישראל, המונעים תשלום מס כפול. כך שלפני שאתם מבצעים רכישה של דירות להשקעה בחו"ל, כדאי לברר באיזו מדינה יש יתרונות מיסוי למשקיע הישראלי.

עוד המלצה, לפני שאתם מבצעים רכישה של דירות להשקעה בחו"ל, קחו בחשבון שמומלץ וחיוני להיעזר באנשי מקצוע, שיודעים כיצד לבצע עסקאות בחו"ל ומכירים את השוק המקומי ואת החוקים המקומיים, כולל חוקי המיסוי. הם יידעו האם מדובר באיזור הנחשב טוב ובטוח, ויידעו לקשר אתכם עם חברת ניהול אמינה, שתנהל עבורכם את הנכס, גם אם המשמעות היא קצת פחות תשואה שנתית. זה יחסוך מכם המון כאבי ראש של התעסקות עם חוזי שכירות, התנהלות מול הדיירים והרשויות, וכמובן טיסות לצורך הסידורים האלה, שעולות גם הן לא מעט. ככל שהעסקה תבוצע באופן מקצועי יותר, תוך בחינה יסודית של כל הפרמטרים, כך השקט הנפשי שלכם יהיה גדול יותר, ואיתו גם הרווחים.

התשואה על דירות להשקעה בחו"ל היא לפעמים גבוהה מאוד, למשל בארה"ב, שם אתם יכולים להגיע ל10% תשואה על דירות להשקעה תמורת נכס שיעלה לכם 100 אלף דולר בלבד. מחירי הדירות להשקעה בארה"ב ובמדינות נוספות הם נמוכים להפליא בהשוואה לישראל.

גם באירופה, ולאחרונה אף בדובאי – ערוץ חדש ואטרקטיבי שנפתח למשקיע הישראלי, אפשר למצוא דירות להשקעה איכותיות בסכומים לא גבוהים. גם ביוון, הונגריה, רומניה, פולין, גיאורגיה ועוד, תוכלו למצוא דירות להשקעה ב-70,000 עד 140,000 אירו בלבד. דירות להשקעה באירופה עשויות להניב לכם תשואה נאה – בין % 7 ל-12% בשנה.

אם יש לכם הון עצמי גדול יותר, תוכלו לנתב אותו למספר דירות להשקעה במקביל, וליהנות מתשואה גבוהה ממספר נכסים בו בזמן.

דירות להשקעה בפריפריה: הפתעה נעימה

על אף מחירי הדירות להשקעה הנמוכים בחו"ל – ברחבי הארץ, ובעיקר ביישובי הפריפריה, אפשר למצוא מציאות של ממש בתחום הדירות להשקעה:  דירות, לעתים אפילו חדשות, ב-400 עד 500 אלף ש', שיניבו לכם תשואה הוגנת בתמורה להשקעה שלכם. ככל שמתרחקים מהמרכז, כך גובר הסיכוי למצוא דירות להשקעה בסכומים האלה.

כך, לדוגמה, בשכונת השחר החדשה בדימונה אפשר למצוא דירות להשקעה בנות שלושה חדרים בכ-450 אלף ש'. זוהי שכונה חדשה, שחלקה עדיין בבנייה, ולכן לא יהיו לכם עלויות נוספות של שיפוץ, תיקונים וכו'. באותו סכום תוכלו לרכוש בדימונה דירת ארבעה חדרים יד שנייה.

זאת ועוד: בהיותה מוגדרת כיישוב פריפריה, דימונה זוכה לפטור ממיסים שונים בגובה של 16% הטבת מס (עד לתקרה של 192 אלף ש' בשנה. נתונים אלה נכונים לשנת 2020). עובדה זו מושכת לעיר צעירים רבים מהסביבה, שמחפשים איזור מגורים זול יותר. לכן הביקוש לדירות בשכירות בעיר הולך וגדל, ולכן דירות להשקעה בדימונה נחשבת כיום להשקעה בטוחה.

 

גם ערד מציעה דירות להשקעה בנות 4 חדרים בפחות מחצי מיליון ש' ודירות בנות שלושה חדרים ב-350 עד 400 אלף ש'. גם בירוחם, בערד ואפילו בחיפה ניתן למצוא דירות להשקעה בסכומים דומים. וזוהי רק רשימה חלקית.

 

אין ספק שדירות להשקעה הן האפיק הבטוח והיציב ביותר כיום בתחום ההשקעות. זה היה כך תמיד, ועכשיו לאור המצב השוק והריביות, רכישת דירות להשקעה – בארץ או בחו"ל – היא אטרקטיבית ומשתלמת עוד יותר.

עליית מחירי הדירות בישראל, הצוברת תאוצה בימים אלה רק מוכיחה שכדאי להזדרז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות