fbpx

למה חשוב לבדוק עסקאות נדל"ן שבוצעו לאחרונה לפני רכישת נכס להשקעה?

כאשר מעוניינים לרכוש נכס נדל"ן להשקעה, חלק חשוב מאוד בתהליך הוא שלב המחקר הראשוני. כאשר קונים דירה למטרת השכרה, ולא למטרת מגורים, האפשרויות הן רבות מאוד. מכיוון שהדירה שקונים לא חייבת להיות בעיר המגורים של המשקיעים, יש במצב הזה הזדמנות לערוך סקר שוק מקיף ולבחון אפשרויות מגוונות.

מכיוון שיש חופש רב בבחירה של העיר והשכונה שבה רוצים לקנות את הנכס, כדאי להתחיל את התהליך בהגדרת הסביבה האידיאלית שבה רוצים שהדירה תהיה. הסביבה הרצויה צריכה להתאים מבחינת רמת המחירים שלה, מבחינת האווירה שיש בסביבה שלה, מבחינת פוטנציאל ההשבחה שלה (האם יש סיכוי שערך הדירה יעלה) ומבחינת הסיכוי למשוך שוכרים שיוכלו לשלם את שכר הדירה המתוכנן.

במסגרת סקר השוק שעושים, כדי להחליט באיזה אזור לקנות ובאיזו דירה ספציפית לבחור, כדאי לבדוק עסקאות נדל"ן קודמות שנעשו לאחרונה באותו אזור. אם אתם שואלים את עצמכם מה הסיבה – הכנו מדריך קצר שיסביר למה חשוב לדעת כמה שוות דירות בסביבת הנכס.

איפה מוצאים את המידע הדרוש?

השלב הראשון בדרך הוא למצוא את המידע העדכני ביותר על מחירי הנדל"ן בסביבה המבוקשת. המידע שיש למצוא מתייחס למחירים שבהם נוקבים בעלי דירות עבור הנכס שלהם וגם מידע על עסקאות שכבר נעשו לאחרונה באותו אזור.

ישנן שתי דרכים עיקריות לקבל מידע על עסקאות שנעשות באזור שבו אתם מתעניינים. הדרך הקלה ביותר היא בדיקה של אתרים שמציעים לוחות לקניית נדל"ן. ישנם כמה אתרים גדולים בארץ שכדאי לבדוק בהם. מדובר באתרים הנפוצים ביותר של נדל"ן, שאותם אתם וודאי כבר מכירים.

באתרים האלו מופיעות דירות רבות עם תג מחיר. כך ניתן לדעת כמה כסף בעלי דירות באזור דורשים על הנכסים שלהם. כמובן שהשוואה יש לעשות עם דירות בסדר גודל זהה ועם מספר חדרים זהה. מדובר בדרך מצוינת לקבל מידע רב על עולם המחירים של אזור מסוים.

האמצעי השני הוא בדיקה מול סוכני נדל"ן וסוכנויות תיווך. הסוכנים שאיתם אתם מדברים יכולים לספק לכם מידע עדכני על עסקאות שנעשו לאחרונה באותו אזור ועל רמת המחירים. במקרים רבים, סוכני נדל"ן הם בעלי המידע האמין והמדויק ביותר ושווה לעשות ניסיון ולהוציא מידע גם במקרים בהם לא תיעזרו בשירותיהם לביצוע הקניה עצמה – בסופו של דבר.

ההמלצה שלנו היא בכל מקרה לפנות למשרדי תיווך שבהם יש יחס אישי וליווי מקצועי ראוי, במקרה וכן תרצו להיעזר בהם לאיתור נכסים ולא רק על מנת לברר את רמת המחירים.

מה היתרונות של המחקר המקדים?

למחקר המקדים שבו לומדים על עסקאות נדל"ן קודמות ומקבלים מושג על סביבת המחירים, יש כמה יתרונות. ראשית, אם אתם בשלב ראשוני של חיפוש – המידע הזה יכול לעזור לכם להגדיר רמת תקציב. אם אתם לא בטוחים מה גובה התקציב שיידרש מכם לקניית דירה באותו אזור – סקר השוק יכול לסייע לכם לגבש תקציב או להחליט על בדיקה של אזורים אחרים להשקעה.

היתרון השני הוא שתוכלו לבצע משא ומתן הרבה יותר רציני עם מוכרי הנכס כשאתם באים עם הידע המוקדם. כאשר מבצעים התמקחות על מחיר הנכס, העובדה שאתם יודעים בכמה כסף נמכרו נכסים בסביבה, מהווה יתרון ברור. אתם יכולים לדעת כאשר דורשים מכם מחיר מופרז ולא להיבהל מלתת הצעה נגדית שתואמת את המחירים בשוק.

אם אתם מעוניינים לקבל מידע נוסף שיעזור לכם בתהליך קניית דירה להשקעה, אתם מוזמנים לקרוא את שאר המדריכים בפורטל הנדל"ן שלנו. תוכלו למצוא בהם טיפים מעשיים, מדריכים למשקיעים ומידע עדכני על שוק הנדל"ן בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות