fbpx

לרכוש נכס ללא הון עצמי

איך ניתן לקנות נכס גם בלי הון עצמי

אנשים רבים נוטים לחשוב שאם אין להם הון עצמי גדול מספיק כדי לבצע קניית נכס ללא הון עצמי והם לא יכולים לבצע השקעות שונות בתחום הנדל"ן. אך האמת היא שבעזרת יוזמה וראייה כלכלית לטווח ארוך, ניתן לנקוט בצעדים הדרושים שיביאו לגיוס ההון הדרוש והשקעה שלו בנדל"ן למגורים בארץ או בחו"ל. ערוץ פעולה זה ידרוש לקיחת משכנתא או הלוואה גדולה מהבנק, אך לטווח ארוך הדבר יכול מאוד להשתלם. אם יש לכם אורך רוח וסבלנות, גם אתם יכולים להיות משקיעים בנדל"ן – למרות שאין ברשותכם כיום את ההון העצמי הדרוש.

מומחי פורטל הנדל"ן הכינו עבורכם מדריך קצר שמפרט את הצעדים הבסיסיים הדרושים בנושא קניית נכס ללא הון עצמי, הכוללים מחקר שוק, בדיקת הנכס וגיבוש תכנית פיננסית מפורטת שתעזור לכם לגייס את הכסף שאתם זקוקים לו על ידי לקיחת משכנתא או הלוואה גדולה מהבנק. ניתן למצוא בפורטל השקעות הנדל"ן שלנו גם מאמרים רלבנטיים נוספים שיסייעו לכם בתהליך רכישת נכס להשקעה.

למה לרכוש נכס להשקעה

רכישת דירה להשקעה היא אחת מערוצי הפעולה הפיננסיים היציבים יותר בשוק. היא מובילה לקבלת הכנסה פסיבית בדמות שכר דירה חודשי, ובמקרים בהם שווי הדירה עולה לאחר כמה שנים – ניתן למכור אותה ולממש רווח. לכן, אין פלא שמשקיעים פרטיים רבים בישראל בוחרים לקנות דירות להשקעה באזורים שונים ברחבי הארץ.

יש סוגים שונים של נכסים נדל"ניים שניתן לקנות, לא רק נדל"ן למגורים. אך לרכישת דירה להשקעה יש יתרונות רבים ולכן זהו עדיין אפיק ההשקעה בנדל"ן הנפוץ ביותר של גורמים פרטיים בישראל.

קניית נכס ללא הון עצמי

איך בוחרים דירה להשקעה

חשוב מאוד לבצע מחקר שוק מעמיק ככל הניתן, לפני שבוחרים נכס שאותו אנו רוצים לרכוש. יש לבדוק היכן בארץ יש את התשואות הטובות היותר נכון לזמן הנוכחי ומהן השכונות הספציפיות שרמת המחירים בהן מתאימה לתקציב שלנו.

בנוסף, כדאי להיוועץ עם סוכני נדל"ן מקומיים, שיוכלו לתת לנו מידע על עסקאות קודמות שבוצע באזור ועל רמת המחירים הריאלית העדכנית.

באופן אידיאלי, אנחנו צריכים לבחור אזור שבו יש ריבוי של שוכרים פוטנציאליים ושרמת שכר הדירה היא גבוהה יחסית. גובה שכר הדירה יקבע את התשואה שלנו ביחס להשקעה שהשקענו בנכס.

לאחר שמצאנו נכס שאנו מעוניינים בו, יש לוודא בטאבו אין עליו שעבוד כלשהו או הערת אזהרה – היו מקרים בעבר בהם אנשים נכוו בגלל חוסר זהירות וחוסר יסודיות בבדיקה זו.

גיבוש תכנית פעולה – הערכת גובה ההון העצמי שלנו

כאשר אנו רוצים לבצע פעולה פיננסית משמעותית כמו השקעה בדירה, חשוב שנדע לגבש תכנית מפורטת ומבוססת. התכנית צריכה להיות ריאלית ותואמת את ההון שיש ברשותנו ואת זה שאנו יכולים לגייס.

לכן, השלב הראשון בגיבוש תכנית הפעולה הפיננסית שלנו היא בדיקה מהו ההון העצמי הפוטנציאלי שלנו. הסכום הזה יכול לבוא מחסכונות שנמצאים "בצד" וממכירה או שעבוד של נכסים אחרים בסדרי גודל שונים שמצויים ברשותנו. לגובה ההון העצמי יש חשיבות, מפני שכאשר נרצה לקחת משכנתא או הלוואה מהבנק בסדר גודל משמעותי – גובה ההלוואה ייקבע בין השאר על ידי סכום ההון העצמי שלנו.

לוקחים משכנתא

לאחר שהכנו את תכנית הפעולה הפיננסית שלנו וגייסנו את ההון העצמי הרב ביותר שאנו יכולים – הגיע הזמן לבחור תכנית משכנתא. יש תכניות רבות שיכולות להתאים להשקעה בדירה. בנקים שונים נותנים הלוואות בתנאים שונים, ועלינו לבחור את התכנית עם תנאי ההחזר שהכי מתאימים לנו.

ההחזר על המשכנתא ייקח כמה שנים לפחות, ולכן חשוב שנשאיר גם עתודות פיננסיות בצד, למקרה חירום או לכל מקרה שבו נצטרך באופן פתאומי סכום כסף רב. לאחר שנקבל את האישור על המשכנתא נוכל לקנות את הדירה שבחרנו בה ולהפוך למשקיעי נדל"ן לכל דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות