fbpx

מדריך הערכת שווי דירה

בין אם אתם עומדים בפני רכישת דירה או מעוניינים למכור את הנכס שלכם, נערכת שווי דירה מהווה שלב קריטי לביצוע העסקה בצורה נבונה ומשתלמת. הערכת שווי הינה כלי מקצועי שנועד לבעלי נכסים למכור את דירתם במחיר הפסד הנמוך ממחיר שוק וכן למנוע מצבים של תמחור יתר העלול להקשות על מכירת הנכס. הערכת שווי מקצועית וריאלית, מאפשרת לכם לנהל משא ומתן בצורה נינוחה ומתוך ידיעה לגבי שווי הנכס. הצעת דירה למכירה במחיר מופרז, עלולה להצטייר בקרב הקונים הפוטנציאליים כלא רצינית ולעומת זאת, הערכת שווי נכונה וקביעת מחיר ראוי וריאלי, תעיד על רצינות מבחינת הקונים הפוטנציאליים. דירות המוצעות למכירה לאורך זמן רב ללא הצלחה, עלולות להרחיק קונים ולהוציא שם רע לנכס, משום כך, חשוב לקבוע מחיר הגיוני ומתאים בהתאם להערכת שווי מהימנה ומקצועית.

שאלת המיקום ומשתנים רלוונטיים נוספים

שוק הנדל"ן הישראלי הינו דינמי ורווי משתנים, משום כך, קביעת שווי דירה מצריכה ידע ומומחיות. הערכת שווי מבוססת על כמה פרמטרים רלוונטיים שהראשון שבהם הינו המיקום. כאשר אנו עוסקים בסוגיית המיקום של הנכס, הרי שהיא מורכבת מעיר ושכונה, אך מתייחסת גם למיקום ספציפי של הדירה בשכונה ולרחוב מסוים. ישנם מקרים רבים, בהם דירות דומות מתומחרות באופן שונה לחלוטין וזאת משום שהן ממוקמות בבניינים שונים שאחד מהם נמצא ביקום טוב ואטרקטיבי יותר. הערכת שווי מביאה בחשבון גם שירותים נלווים בבניין, זהות הקבלן שבנה אותה וכן היבטים של פיתוח עתידי של השכונה, דוגמת הקמת פארקים, מוסדות חינוך, צירי תחבורה ועוד. הערכת שווי מבוצעת בידי אנשי מקצוע למשל מתווכים ושמאי מקרקעין. תפקידם של אנשי המקצוע  הוא לשקלל את כל הקריטריונים והמשתנים הרלוונטיים לדירה ספציפית ולהגיע למסקנה לגבי מחירה הראוי בשוק.

הפרמטרים המרכזיים בהערכת שווי דירה

הערכת שווי מבוססת על הפרמטרים המרכזיים הבאים:

  • מצב פיזי – מהו מצבה הפיזי העכשווי של הדירה? האם היא מוכנה למגורים או זקוקה לשיפוץ? האם מדובר בדירה וותיקה המחייבת ביצוע שינויים, שיפוצים ושידרוגים?
  • חלוקת הדירה – מהו אופן חלוקת החללים והאם הדירה מתאימה לצרכי הרוכש? האם הרוכש יידרש לבצע חלוקה מחדש ומהן העלויות הצפויות למהלך שכזה?
  • כיווני אוויר ואור – מהי מידת האור הטבעי הנכנס לדירה ומהם כיווני האוויר אליהם פונים הפתחים והחלונות?
  • אפשרות לשדרוג – האם הדירה מאפשרת ביצוע שידרוגים מתוקף זכויות בנייה שלא מומשו או על בסיס מצבה הנוכחי.
  • רישום בטאבו – האם קיים רישום מוסדר של הדירה המאפשר העברת הבעלות בצורה מסודרת וקלה. ביצוע בדיקה קניינית טרם הרכישה נועד לבדוק את רישום הנכס ואת זמינותו למכירה.
  • תאריך כניסה ויציאה – לוחות הזמנים עשויים להשפיע על מחיר הנכס. מוכרים שהינם לחוצים לקבל את התשלום או לצאת מדירה, עשויים להתפשר יותר בקלות על המחיר.

כלי מקצועי חיוני לביצוע עסקה נכונה ונבונה

הערכת שווי דירה הינה כלי חיוני בתהליך רכישת או מכירת נכס. מדובר במלאכה מקצועית הדורשת ניסיון וידע וכן היכרות עם שוק הנדל"ן והאזור הספציפי של הנכס. במידה ואם מעוניינים למכור נכס, הרי שמומלץ לקבל הערכת שווי מהימנה שתמנע תמחור נמוך מדי שיגרום לעסקה לא משתלמת או תמחור מוגזם העלול להרחיק קונים פוטנציאליים. עבור רכושים, הערכת שווי מסייעת לקבל תמונה אמינה לגבי המחיר המוצע שעשויה להעיד על רצינות כוונותיו של המוכר וכן על מידת רצונו למכור את הנכס. הערכת שווי מהווה כלי איכותי ויעיל בידי מומחי הנדל"ן, שמאי מקרקעין ומתווכים המסייע ללקוחות המעוניינים למכור או לרכוש דירה, לבצע עסקה משתלמת בהתאם לערכה האמיתי של הדירה ומצב השוק. אם אתם רוצים ליהנות משירותיהם של כל אלו בלי לכתת רגליים ובמינימום כאב ראש- היכנסו לפורטל הנדל"ן וקבלו את כל המומחים תחת קורת גג אחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות