fbpx

מדריך השקעה בנדל"ן מסחרי

ענף הנדל"ן המסחרי מספק תשואות גבוהות יותר מאלה המתקבלות בהשקעה בדירות למגורים ולכן מדובר באפיק השקעה אטרקטיבי במיוחד. לצד היתרונות שמציעה השקעה בנכסים למסחר, שוק הנדל"ן המסחרי חווה הצפה בשטחי מסחר באזורים המבוקשים, מה שעשוי להוביל לירידת מחירים וכמו כן, יש להביא בחשבון כי מדובר בעסקאות מורכבות וארוכות יותר בהשוואה להשקעות בנדל"ן למגורים. תחום הנדל"ן המסחרי והעסקי מתייחס למשרדים, מבני תעשייה, מחסנים לוגיסטיים, חנויות, בתי מלון, תחנות דלק וכו'. עסקאות נדל"ן מסחרי מניבות הן תשואה שוטפת והן רווחי הון בעת מכירה ומימוש ורבים שמוכרים כעבור כמה שנים את הנכס, זוכים למחיר גבוה ממחיר הרכישה.

פרמטרים חשובים בהשקעות בנדל"ן מסחרי

השקעה בנדל"ן מסחרי כוללת התייחסות למגוון היבטים שיש לבחון ולהכיר מראש. ההשקעה בנכסים מסחריים דורשת תחזוקה, ההכנסות מהשכרה של הנכס חייבות במס והתנודתיות הינה גבוהה וזאת בשל ההסתמכות של בעל הנכס על ההצלחה הכלכלית של השוכר. גם סעיף הארנונה הינו גבוה בהשוואה לדירת מגורים. ובכל זאת, לאחר שהכרנו את היתרונות ואת החסרונות שבהשקעה בנדל"ן מסחר, הרי שמדובר באפיק השקעה מניב ומשתלם וזאת כאשר הוא מבוצע בצורה נכונה, נבונה ומושכלת. השקעה בנדל"ן מסחרי יכולה להתבצע במישרין או בצורה עקיפה דרך קרנות ריט. מדובר בקרנות השקעה בנדל"ן המקבלות גספי משקיעים, נוטלות הלוואות, רוכשות נכסים ומציעות אותם להשכרה. קרנות ריט מאפשרות למשקיעים שאין להם הון עצמי גבוה, להשקיע בנדל"ן מניב ללא קנייה של הנכס באופן פיזי. התשואה הממוצעת על השקעות באמצעות קרנות ריט עומדת על 8% – 9% וניתן לפזר את ההשקעות על פני כמה נכסים.

זיהוי הזדמנויות השקעה משתלמות ומניבות

אחד מהמאפיינים הבולטים של שוק הנכסים למסחר, הינו היצע נמוך באופן יחסי, אולם בשנים האחרונות  חלה האצה בהקמת משרדים והרחבה של אזורי הביקוש. התוצאה לתהליך זה הינה היקף נדל"ן מסחרי גבוה גם מחוץ לתל אביב וערים רבות הפכו למוקדי ומרכזי היי טק בולטים ומובילים. השקעה בנדל"ן מסחרי מחייבת להיות עם האצבע על הדופק ולהפעיל חושים חדים של איש עסקים. זיהוי השקעה משתלמת והזדמנות אטרקטיבית מחייב קבלת החלטות מהירה למימוש העסקה. בכל מקרה של בעיה או חולשה בשוק, הרי שעל המשקיע לזהות את נורות האזהרה ולהימנע מעסקה או לממש את נכס. השקעה נבונה בנדל"ן מסחרי מתחילה בחיפוש מידע רלוונטי ומהימן. חשוב להתייעץ עם מומחים מקצועיים בתחום ולקבל תחזית לגבי המגמות בשוק. כיום, ישנן אפשרויות רבות להשקעה בנדל"ן מסחרי באזורי הפריפריה במחירים נוחים ומומלץ להיעזר בחברות מקצועיות המתמחות בנדל"ן מסחרי ומסייעות בכל ההיבטים הנלווים לביצוע העסקה. ייעוץ מקצועי נועד לספק עבורכם מידע אמין אודות מהות העסק וההשקעה ואץ מידת כדאיות ההשקעה בהתאם למגמות בשוק.

שאלת המיקום

בחינת כדאיות ההשקעה מתחילה בשאלת המיקום. מדובר בפרמטר מרכזי, שכן ברוב המקרים, מדובר בהשקעה לטווח אורך. חשוב לזהות את הפוטנציאל של האזור גם לעתיד וכיום, מתוכננים פרויקטים רבים של הפיכת אזורי תעשייה מיושנים למרכזי הייטק. מדובר בהזדמנות לרכישת נכסים מסחריים במחירים נמוכים שאמורים להפוך לבנייני יוקרה וכאלה שיניבו לכם תשואות גבוהות במיוחד. טרם אתם מבצעים עסקת רכישה, הרי שחשוב לבדוק את מצב הנכס ומידת ההשקעה הדרושה על מנת להפוך אותו לאטרקטיבי להשכרה.

ביטחון וכדאיות פיננסיים

בשלב הבא, וודאו כי בידכם הביטחון הפיננסי להשלמת העסקה. התנהלות פיננסית נבונה מורכבת מבחינה של רמת המימון שהבנק מציע לכם, חישוב מאזן הכנסות והוצאות הצפוי ושקלול כל ההוצאות הנלוות למהלך. היבט חשוב נוסף הינו המיסוי. על מנת לבחון את כדאיות העסקה, יש לשקלל את מדרגת המס על ההכנסה משכירות. תחום זה משתנה כל העת וחשוב להיות מעודכנים בפרטים בטרם אתם סוגרים עסקה.

ליווי וייעוץ מקצועי

ליווי וייעוץ של חברת השקעות בנדל"ן מקצועית, תבטיח לכם מענה לכל שאלה וצורך לאורך כל שלבי התהליך, החל מייעוץ ראשוני חינם, דרך איתור הזדמנויות משתלמות וייעוץ משפטי ועד להשלמת העסקה על הצד הטוב ביותר עבורכם. אופציה אחרת היא לפנות לפורטל הנדל"ן – אתר אינטרנט שמאחד את כל בעלי המקצוע הרלוונטיים לתחום הנדל"ן תחת קורת גג אחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות