fbpx

מדריך לרכישת דירה מקבלן

רכישת דירה הינה מהלך וצעד משמעותי וברוב המקרים מדובר בעסקה הכלכלית הגדולה בחיינו. רכישת דירה הינה מהלך לטווח ארוך המלווה בהשקעה כספית גבוהה ולעתים קרובות גם בנטילת הלוואה או משכנתא. מחירה של דירה ממוצעת עומד על למעלה מ – 1.6 מיליון שקלים והמשכנתא הממוצעת מגיעה לכ– 700 אלף שקלים. רכישת דירה חדשה מקבלן מספקת לרוכש יתרונות רבים, שכן מדובר במוצר שניתן להתאמה ועיצוב באופן אישי. חשוב להבין, כי גם מחירה של דירה חדשה, אינו מהווה את המחיר הכולל והסופי, שכן ישנן עלויות והוצאות נלוות שחשוב להביא בחשבון. מחיר עסקת רכישת דירה חדשה, כולל הוצאות נוספות על מס רכישה, שכר טרחת עורך דין, ריבית על המשכנתא, אפשרות להחלת שינויים ושדרוגים בנכס ועוד. דירה חדשה מקבלן מוצעת כסטנדרט וניתן לבקש שדרוגים ותוספות בהתאם להעדפותיכם. רכישת דירה מקבלן הינה מהלך מרגש ומשמח, אך גם מורכב ולכן חשוב לבצעו בצורה נכונה על מנת להבטיח השלמת העסקה על הצד הטוב ביותר וכניסה ברגל ימין למעונכם החדש.

הגדרת מסגרת תקציבית והבנת הצרכים האישיים

השלב הראשון ברכישת דירה מקבלן הינו הגדרת התקציב. בשלב זה, יש לבדוק מהו ההון העצמי העומד לרשותכם וזאת תוך שקלול של כסף פנוי, חסכונות, בטחונות, הלוואות ומאזן הוצאות והכנסות חודשי. הגדרת המסגרת התקציבית הינה חיונית וחשוב לבצע בדיקות מקדימות לגבי העלויות הכוללות של המהלך. רכישת דירה חדשה מקבלן כמוה כחומר בידי היוצר. אתם יכולים לבחור את העיצוב ולהחיל שינויים ושדרוגים בהתאמה אישית. טרם אתם חותמים על חוזה מול הקבלן, חשוב להבין מהם הצרכים האמיתיים שלכם וזאת על מנת להימנע ממצבים של אי עמידה בפיתויים שמציע הקבלן שלעתים אינם נחוצים לכם. הביקוש הגבוה לפתרונות דיור בישראל, הביא לתכנון והוצאה לפועל של פרויקטים רבים, מגוונים ואטרקטיביים בתחום הנדל"ן בשל רחבי הארץ. תהליכי ההתחדשות העירונית יוצרים הזדמנויות משתלמות לרכישת דירות חדשות וזאת בנוסף לפרויקטים ומיזמים של מתחמי מגורים חדשים הצצים כל העת.

שלבים חשובים ברכישת דירה מקבלן

איתור של דירות חדשות מקבלן מתחיל בחיפוש מידע וחשיפה לפרויקטים רלוונטיים בהתאם לאזור המועדף עליכם ולתקציב העומד לרשותכם. מומלץ לקבל מידע מחברים, קרובים ומכרים וכן לחפש מודעות באמצעי התקשורת השונים. לצד זאת, מומלץ להסתייע בשירותי חברת השקעות נדל"ן מקצועית המכירה היטב את השטח ואת רזי התחום. הייעוץ והליווי המקצועי נועד לאתר עבורכם הזדמנויות אטרקטיביות ומשתלמות בפרויקטים המציעים דירות העונות על דרישותיכם. לפניכם השלבים החשובים עד לחתימת החוזה מול הקבלן:

  • בדיקת תכניות בנייה ופרויקטים המתוכננים להיבנות באזורים המועדפים עליכם. בקשו לקבל מידע אודות הפרויקט כולל הדמיה של הבניין והדירה. בדקו כמה דירות צפויות להיבנות בכל בניין, מהם סוגי הדירות, שטחן, אופן חלוקתן לחדרים וכו'.
  • בדקו לגבי זהות הקבלן, חברת הבנייה או היזם. וודאו כי ברשותם היתר בנייה בתוקף וכי הקבלן פועל ברישיון ורשום בפנקס הקבלנים.
  • ערכו סיור בסביבה ונסו לאתר מפגעים או מטרדים העלולים להפר את השקט והשלווה שלכם. בדקו האם קיימים מוסדות חינוך, תחבורה ציבורית, פארקים, מוסדות ושירותים ציבוריים, מרכזי תרבות ומסחר ועוד.
  • בדקו תכניות בנייה עתידיות בסביבה, שכן לא תרצו שיקום בניין גבוה ממש מול חלונכם.
  • וודאו כי לא חלים שעבודים או עיקולים על הקרקע וכי היא רשומה בבעלות הקבלן או היזם.
  • התרשמו מהמפרט הטכני של הדירה ובדקו גם את הפרטים והאותיות הקטנות וזאת על מנת למנוע אי הבנות.
  • בדקו האם הנכס המוצע מתאים לכם באופן מדויק כפי שהוא, או שאתם מעוניינים לבצע בו שינויים ושדרוגים.
  • הקבלנים נוטים להציע מחירים אטרקטיביים עבור הדירות הראשונות והאחרונות בפרויקט, ניתן לנצל זאת וליהנות מהוזלה במחיר הדירה.
  • הסתייעו בשירותי עורך דין מקרקעין מנוסה ומומחה וכן בשירותי חברת השקעות נדל"ן מקצועית לשם ביצוע העסקה בצורה בטוחה ונבונה.

כעת אתם מצוידים בכל הכלים החיוניים לשם רכישת דירה מקבלן באופן נכון ובטוח. פעלו לפי השלבים הנכונים ותבטיחו השלמת העסקה בצורה הטובה ביותר. שיהיה בשעה טובה ומוצלחת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות