fbpx

מדריך קניית דירה על הנייר

תחום הנדל"ן בישראל חווה מגמה של עליית מחירים במהלך השנים האחרונות שהביאה לעלייה בביקוש לרכישת דירות על הנייר. קניית דירה על הנייר הינה קנייה של נכס למגורים שהינו חלק מפרויקט המצוי בשלב התכנון ובנייתו טרם החלה. עסקת רכישת דירה על הנייר מציעה יתרונות רבים, בעיקר כלכליים, וזאת בזכות העלות המופחתת. לצד האטרקטיביות של עסקה, חשוב להיות מודעים גם לסיכונים שבמהלך מסוג זה, כאשר בדיקה מקיפה, יסודית ומעמיקה בליווי של גורמיי מקצוע, תבטיח לכם ביצוע עסקה מוצלחת ובטוחה.

עסקה כדאית ומשתלמת מבחינה כלכלית – הפחתת עלויות משמעותית

מחירה של דירה על הנייר הינו מוזל בהשוואה לרכישה של דירה בנויה. רמת המחירים של דירות על הנייר נמוכה ב – 10% עד 30% ממחירם של נכסים בנויים. הסיבה לכך נובעת מהעובדה כי הקבלן מציע דירות למכירה לצרכי מימון בשלבים ההתחלתיים של הפרויקט. מדובר בעסקה משתלמת מבחינה כלכלית, אולם חשוב לקחת בחשבון מצבים של עיכוב במסירת הדירה וזאת בשל עניינים בירוקרטיים שונים או בשל עיכוב בעבודת הבנייה עצמה. על מנת להבטיח קנייה בטוחה ומוצלחת, יש להקפיד על מעקב ותיאום מול הקבלן לאורך של לבי תכנון הפרויקט ובניית הדירה. לאחר שהבנו את החשיבות שבהתנהלות זהירה, נגיע לשורה התחתונה שהיא מידת הכדאיות של העסקה. רכישת דירה על הנייר עשויה לחסוך לכם 100-400 אלף שקלים וזאת כאשר מדובר בדירות שערכן 1-1 מיליון שקלים. חברות הבנייה מאפשרות מימון ביניים כגון תשלום חלקי ובשלבים או מימון לטווח קצר בריבית אפסית. כלים אלה נועדו למנוע הפסדים כספיים לרוכשים העלולים לנבוע מעיכובים המונעים קבלת הנכס והשכרתו.

כלים וצעדים אפקטיביים לצמצום סיכונים ומקסום הפוטנציאל

על מנת למקסם את הפוטנציאל בקניית דירה על הנייר ולצמצם סיכונים, הרי שיש לבצע כמה בדיקות מקדימות. חשוב לבדוק את זהות היזם, חברת הבנייה או הקבלן ולקבל חוות דעת משפטית וכלכלית מגורמים מוסמכים. ניתן להיעזר במאגרי מידע ממשלתיים ולהתייעץ עם לקוחות קודמים. מומלץ לשכור שירותי עו"ד מקרקעין מומחה שייבצע עבורכם בדיקה מקצועית אודות הקבלן ויוודא כי הוא רשום בפנקס הקבלנים. בדיקה מקדימה ומקיפה תמזער סיכונים ובהחלט מומלץ לרכוש דירה על הנייר מחברות גדולות ומוכרות או מקבלן בעל מוניטין מבוסס ויציב. בשלב הבא, יש לבדוק כי הקבלן מחזיק בזכויות הנמכרות ולוודא כי ישנו היתר בנייה בתוקף לפרויקט. את הבדיקה ניתן לבצע בוועדה המקומית ולבדוק את תכנית בניין העיר על מנת לוודא כי התכנית מוכרת ומאושרת וכי הקבלן אינו פועל בניגוד לחוק.

הגנה חוזית על אינטרסים חיוניים

בעת ביצוע עסקת קניית דירה על הנייר, יש לוודא כי האינטרסים שלכם מוגנים מבחינה חוזית. יש לוודא, בליווי של עורך דין, כי החוזה כולל את כל הפרטים הנדרשים וכי הוא מפרט את התכנית והמפרט הטכני של הדירה. על החוזה לכלול באופן מפורש ומדויק את כל ההתחייבויות של הקבלן כלפי הקונה. החוזה נועד להגן עליכם בכל מקרה של אי השלמת הפרויקט או עיכוב וכן למצבים של התמוטטות כלכלית של הקבלן. מומלץ לברר האם מתוכננים להיבנות באזור בניינים נוספים, תשתיות או מוסדות ציבור והאם הנכס הינו נגיש מבחינה תחבורתית.

החשיבות בקבלת ליווי וייעוץ מקצועי

ביצוע עסקת קניית דירה על הנייר מספקת הזדמנות כדאית ומשתלמת לרכישת נכס במחיר מופחת. הבנה של כל ההיבטים הכרוכים בהשלמת העסקה, הינה חיונית על מנת לצמצם סיכונים ולמנוע הפתעות לא נעימות. בעזרת ליווי וייעוץ מקצועי של חברת השקעות נדל"ן, תוכלו לקבל מענה לכל ההיבטים הרלוונטיים למימוש העסקה על הצד הטוב ביותר וזאת תוך שמירה על האינטרסים החיוניים לכם. אפשרות נוספת היא לפנות לפורטל הנדל"ן ולמצוא במקום אחד את כל בעלי המקצוע הרלוונטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות