fbpx

מדריך רכישת דירה מקבלן

רכישת דירה הינה צעד ומהלך משמעותי ביותר בקרב כל אדם ממוצע. מדובר בהשקעה כספית גדולה הכרוכה,לעתים קרובות, גם בהלוואה או משכנתא. תוצאות המהלך של רכישת דירה חדשה, מלוות את הרוכש למשך שנים רבות ולכן חשוב לבצע את הצעד והעסקה בצורה נכונה ונבונה. מחירה הממוצע של דירה עומד על למעלה מ – 1.6 מיליון שקלים והמשכנתא הממוצעת עומדת על כ – 700 אלף שקלים. עבור רובנו, השקעה ברכישת דירה הינה הגדולה והמשמעותית ביותר בחיינו ויש להיערך לכך בהתאם.

רכישת דירה מקבלן  – כל מה שחשוב לדעת

רכישת דירה חדשה מקבלן מאפשרת לכם להגדיר ולקבוע את עיצוב החלל בהתאם לטעמכם והעדפותיכם האישיות. דירה מקבלן הינה חומר ביד היוצר ואתם יכולים לתכנן את עיצוב החדרים ולהחיל בהם שינויים לפי ראות עיניכם. אתם יכולים לבחור בעיצוב שמציע הקבלן ולסמוך עליו, אול לבחור בתכנית אחרת בהתאמה אישית לצרכיכם. היתרון המרכזי ברכישת דירה מקבלן הינו שהכל חדש, אך חשוב לדעת כי מחירה של דירה מקבלן, לרוב, אינו המחיר הסופי. חשוב לשקלל ולחשב את ההוצאות הנלוות הנוספות לרכישה עצמה בהן: מס רכישה, ריבית משכנתא, הוצאות עורך דין, עלייה במדד תשומת בנייה ועוד. דירה מקבלן מציעה, ברוב המקרים, את הסטנדרט ויש להוסיף למחיר הוצאות שדרוג במידה ואתם מעוניינים להחיל שינויים בנכס כפי שהוא מוצע במקור. רכישת דירה מקבלן הינה הליך העשוי להיות ממושך ומורכב וכיום עסקה מסוג זו אורכת בממוצע 27 חודשים.

תכנון מסגרת התקציב באופן נכון

הפקטור המרכזי ברכישת דירה חדשה הינו שאלת המחיר. את המהלך חשוב לבצע לאחר תכנון, מחשבה והגדרה של מסגרת התקציב העומדת לרשותכם. חשוב לבחור בדירה העונה על דרישותיכם ולהבין בהם הצרכים המדויקים שלכם מראש וזאת על מנת להימנע מהוצאות מיותרות בשל אי עמידה בפיתויים והצעות שונות מצד הקבלן שאינן נחוצות עבורכם בהכרח. חישוב ההון האישי העומד לרשותכם הינו קריטי ויש לשקלל בחישוב זה חסכונות, הלוואות, חובות במידה וקיימים וכמובן את התקציב החודשי ומאזן ההכנסות וההוצאות הצפוי. רכישת דירה מקבלן הינה צעד לטווח ארוך וחשוב להביא בחשבון היבטים עתידיים העשויים להיות רלוונטיים כגון הרחבת המשפחה, גידול הילדים ועוד. רכישת דירה מקבלן מתחילה בבחירת פרויקט ובניין חדשים. מומלץ לבדוק כמה פרויקטים הנחשפים בתקשורת, לקבל חוות דעת ועצות מחברים ומכרים וכמובן לקבל סיוע מקצועי לאיתור הפרויקט המתאים ביותר עבורכם.

השלבים בדרך לרכישת דירה מקבלן

לאחר שמצאתם פרויקט ודירה בהם אתם מעוניינים, הרי שישנם כמה שלבים חשובים בדרך לדירת חלומותיכם:

  1. בדיקת פרטים ראשונית בסיוע של משרד מכירות הממוקם לרוב באתר הבנייה. התרשמו מהדמייה של הפרויקט, מספר הדירות בבניין, סוג הדירות מבחינת קרקע, שטח או גג, מועד הכניסה לדירה ופרטים אודות היזם והקבלן.
  2. בדקו את סביבת הבניין ושימו לב למפגעים סביבתיים. בדקו האם ישנם בתי ספר, גני ילדים, פארקים ציבוריים, מרכז מסחרי ונתיבי תחבורה, כל אלה חשובים לניהול חיי היומיום.
  3. בדקו האם ישנן תכניות בנייה עתידיות בסביבה בוועדה המקומית, שכן מגדל שייבנה ממש מולכם ובסמוך לכם בעתיד, עלול להיות הפתעה לא נעימה.
  4. בדקו מיהו הקבלן המנהל את הפרויט. חשוב לרכוש דירה מקבלן מורשה הפועל על פי חוק שיהיה כתובת עבורכם לכל צורך במהלך הבנייה וגם לאחריה.
  5. בדקו בעלות על הקרקע וודאו כי אין עיקולים על הקרקע. חשוב לוודא שחברת הבנייה היא הבעלים של הקרקע או שהקרקע בחכירה ממנהל מקרקעי ישראל.וודאו כי בידי הקבלן היתר בנייה שבלעדיו הבנייה אינה חוקית.
  6. התרשמו מהמפרט הטכני של הדירה, האם היא מתאימה לצרכיכם והאם תוכלו לבצע בה שינויים במידת הצורך?
  7. חשוב לבדוק מה כולל מחיר הדירה בטרם אתם חותמים על חוזה. חשבו הוצאות ועלויות נוספות על מנת להבטיח כי יש ברשתוכם את ההון הדרוש והביטחון הכלכלי לביצוע העסקה.

כעת אתם ערוכים ומוכנים להגשים את החלום ולרכוש דירה מקבלן בצורה נבונה ונכונה, שיהיה בשעה טובה!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות