fbpx

נדלן בירושלים

מרכז העולם
אולי זה מפתיע, אבל בירת ישראל הפכה בשנים האחרונות לאטרקציה נדל"נית, ומשקיעים רבים מהארץ ומחו"ל רוכשים נדל"ן להשקעה בירושלים. קהל היעד המרכזי הוא צעירים, שאינם יכולים להתמודד עם המחירים בתל אביב, אך רוצים להתגורר בעיר גדולה שמציעה מחירים סבירים לצד מגוון עשיר של בילויים, לימודים גבוהים, חיי תרבות, מרכזי קניות ותעסוקה – וכמובן את הקסם הירושלמי המיוחד, שאין שני לו

אומנם לירושלים, העיר הקדושה לשלוש הדתות, מגיעים מבקרים מכל קצוות תבל, אבל דווקא מבחינה נדל"נית העיר לא הצליחה לפרוח במשך שנים. כל זה השתנה לאחרונה ללא הכר.
משקיעים רבים מגלים כיום עניין רב בעיר, לצד צעירים שאינם יכולים להרשות לעצמם את מחירי הרכישה והשכירות בתל אביב, אך רוצים להתגורר בעיר גדולה, שמציעה מחירי דירות סבירים לצד מגוון עשיר של בילויים, לימודים גבוהים, חיי תרבות, שווקים, מרכזי קניות, תעסוקה – וכמובן את הקסם הירושלמי המיוחד שאין שני לו – זה המושך אליו גם תיירות מכל העולם.
גם שוק ההשכרה המתפתח בעולם כולו במודל air b&b , מאפשר לבעלי דירות להשכיר את דירותיהם – בעיקר לתיירים, לטווח ארוך או קצר יותר.
הקמת הרכבת הקלה בשנת 2011 הוסיפה למגמת הפריחה של ירושלים. הנגישות בתוך העיר הפכה לנוחה הרבה יותר, לעומת תל אביב הצפופה, עתירת הפקקים ובעיות החנייה.
עניין של אופי
ההתעניינות בנדל"ן להשקעה בירושלים מגיעה לאחרונה לא רק מצד ישראלים מקומיים, אלא גם מצד תושבי חוץ, רובם יהודים מאירופה ומארה"ב, המחפשים לרכוש דירה להשקעה בעיר, כדי שיוכלו להתגורר בה במהלך ביקוריהם בארץ.
לא בכדי הנדל"ן להשקעה בירושלים זוכה לתאוצה משמעותית, ההשקעות בתחום זה הכפילו את מספרן בשמונה השנים האחרונות, והביקוש רק הולך ועולה.
ומה באשר למחירים? אומנם מחירי הדירות למכירה בירושלים – חדשות ויד שנייה, עדיין זולים יחסית לתל אביב, אך מומחים בתחום צופים כי בקרוב מאוד, לצד הביקוש הגובר, תחול עלייה משמעותית במחירים, כך שהרגע הנכון לרכוש נדל"ן להשקעה בירושלים הוא כאן ועכשיו.
ירושלים מתאפיינת בחלוקה לפי שכונות – כל שכונה והאופי המיוחד לה. העיר מתאימה לכל מגוון האוכלוסייה – חילוניים, דתיים, חרדים, צעירים או מבוגרים, וכל אדם יכול למצוא בעיר את המיקום המתאים לו ביותר: נחלאות ועין כרם המיוחדות והציוריות, הכרם הירוקה והשקטה, הגבעה הצרפתית הסמוכה לאוניברסיטה, נחלת שבעה התוססת, שכונות יוקרה כמו רחביה והמושבה הגרמנית, ועוד ועוד.
כדאי לדעת שהתשואה הממוצעת ב-2020 לדירות חדשות בירושלים המוצעות להשכרה, היא בין % 2.6 לכ-3% – בהתאם לגודל הדירה ומיקומה. בכלל, דירות המוצעות להשכרה בירושלים נחטפות בדרך כלל במהירות, בשל הביקוש הרב.
סימן שאתה צעיר
אם אתם מתעניינים בנדל"ן להשקעה בירושלים, כדאי להדגיש שקהל יעד משמעותי ביותר בתחום הדירות להשכרה בעיר הוא הקהל הצעיר. בירושלים פועלים מוסדות אקדמיים ללימודים גבוהים, שלושה מהם נחשבים ביותר: האוניברסיטה העברית, בצלאל (לאמנויות) וסם שפיגל (לקולנוע). הדבר מהווה אבן שואבת לצעירים רבים הבוחרים ללמוד בירושלים, לגור בדירות קטנות יחסית במחירים נוחים, ליהנות מההנחה המשמעותית בארנונה הניתנת לסטודנטים, וגם מהעושר המיוחד שהעיר הזו מציעה. גם זוגות צעירים מחפשים בירושלים דירות קטנות במחירים סבירים. לכן נדל"ן להשקעה בירושלים , בין אם מדובר בדירות חדשות או יד שנייה, המיודעות להשכרה עבור סטודנטים וזוגות צעירים, מהווה השקעה מצוינת ובטוחה.
קהל יעד נוסף לדירות בשכירות הוא תיירים המבקשים לשהות בארץ לתקופה ממושכת יחסית.
למרות החלוקה לשכונות, שבהן המחירים שונים זה מזה, אפשר לחשב ממוצע כללי של דירות למכירה בירושלים. לדוגמה:
דירות 2 חדרים – יד שנייה וחדשות – 1.3 מיליון עד ש' – 1.6 מיליון ש' (בהתאם למיקום, לסטטוס הדירה ולמצבה).
דירת 3 חדרים חדשה – 1.5 מיליון ש' עד 2.2 מיליון ש'
דירת 4 חדרים חדשה: 1.7 מיליון ש' עד 2.6 מיליון ש'.
דירות יוקרה חדשות (ברחביה, לדוגמה), בנות 4-5 חדרים: החל מ-3 מיליון ש'.
המחירים נאספו ממסדי נתונים שונים, והם מחירים ממוצעים ומשוערים, להמחשה בלבד
כדאי לדעת שבעיר קיימים פרויקטים חדשים בבנייה או בתכנון, ביניהם בגבעה הצרפתית, גילה, קריית היובל, גבעת מרדכי ועוד ועוד. מיקום השכונה הוא משמעותי ביותר מבחינת אורח החיים, הקרבה למרכז או למוסדות אקדמיים – לכן כשאתם משקיעים בנדל"ן בירושלים, חשוב לבדוק היטב איזו שכונה עונה בדיוק על הצרכים של השוכר הפוטנציאלי.
בלב העניינים
נדל"ן להשקעה בירושלים הוא החלטה מצוינת גם כשמדובר במשרדים למכירה בעיר. ירושלים, כאמור, היא אבן שואבת לתיירים מכל העולם, כך שהמשרד שלכם – בין אם אתם עובדים בו או משכירים אותו להייטק או למסחר, תמיד יהיה בלב העניינים, במיוחד אם אתם בוחרים במיקום מרכזי, שיש בו תנועה רבה של תיירים ומבקרים. העובדה שהעיר התעוררה לחיים בשנים האחרונות ומתגוררים בה צעירים רבים לצד אנשי עסקים, היא עוד סיבה טובה להשקיע במשרדים בירושלים ולמקם את העסק שלכם בבירת ישראל. גם כאן, בדומה לשוק הדירות, חשוב שתבחרו את מיקום המשרד בהתאם לאופי העסק, קהל היעד וכו'.
אין ספק שבדומה לרכישת דירות בעיר, גם נדל"ן להשקעה בירושלים בתחום המשרדים יניב לכם השקעה בטוחה, ובמחירים נוחים משמעותית בהשוואה למרכז הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות