fbpx

עלייה בכמות המשכנתאות הנלקחות בישראל

לקיחת משכנתא היא אחד מהצעדים הפיננסיים המשמעותיים ביותר שאדם עושה בחייו. משכנתא היא מחויבות לטווח ארוך מאוד, ויש גם סיכון מסוים בצידה. אך במצב שוק הדיור ויוקר המחייה בישראל, משכנתא לדירה היא כמעט הדרך היחידה של אנשים צעירים להבטיח את האפשרות לרכוש דירה.

אנחנו מביאים לכם כאן נתונים עדכניים על שוק המשכנתאות בישראל בשנת 2019. הנתונים מגיעים מדוח שהפיק ופרסם בנק ישראל. הבנה של שוק הנדל"ן בארץ מחייבת גם הכרה של נתוני לקיחת המשכנתאות. מדובר במידע רלוונטי עבור כל מי שמתעניין באפשרות של השקעות נדל"ן למגורים על ידי קניית דירה להשקעה.

הנתונים עצמם מצביעים על המשך מגמת היציבות בשוק הנדל"ן, מה שיגרום כנראה להמשך העלייה בתחום גם בשנים הקרובות.

עלייה בכמות המשכנתאות

כמות המשכנתאות בישראל עלתה ב-14% ב-2019 לעומת השנה שקדמה לה. ההיקף הכולל של סכום המשכנתאות הגיע בשנה זו ל-67.6 מיליארד שקלים. בכך נשבר שיא בתחום זה. השיא הקודם היה בשנת 2015, בה היקף המשכנתאות הגיע לסכום של 65 מיליארד שקלים.

בין 2015 ל-2017 הייתה ירידה קלה, אך מאז ועד היום חל שוב גידול בהיקף הכולל של לקיחת משכנתאות. רק בחודש דצמבר 2019 לבדו נלקחו משכנתאות בהיקף של 7.16 מיליארד שקלים.

השפעת תכנית מחיר למשתכן

הביקורת על יוקר המחיה הובילה את משרד האוצר להוביל את תכנית מחיר למשתכן. מדובר בתכנית בה ניתנות הנחות משמעותיות למי שעומד בקריטריונים של התכנית – שמכוונת לעזור בעיקר לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות עם ילדים שאין בבעלותן נכס למגורים.

שר האוצר עד לאחרונה, משה כחלון, היה ממובילי התכנית. היא הייתה חלק חשוב מהתגובה למחאה החברתית שהתעוררה בארץ בשנת 2011.

במסגרת התכנית מתבצעות הגרלות על זכאות לדירה במקומות שונים ברחבי הארץ. על פי הפרסום של בנק ישראל, החלק היחסי של משכנתאות לצורך מימוש התכנית הגיעה ל-17% בחודשים מרץ עד דצמבר.

 

משכנתא לדירה

משכנתא לדירה להשקעה

בחודש דצמבר ניתנו כ-1,434 משכנתאות, בסכום של כמעט מיליארד שקלים, לצורך רכישת דירה להשקעה . מדובר בעלייה בתחום זה לחודש דצמבר. אמנם דובר במשק על ירידה בכמות הרוכשים דירות להשקעה, אך הנתונים מראים כי משקיעים פרטיים רבים עדיין בוחרים באפיק השקעה זה.

המרוויחים הגדולים מהמגמה

הבנקים הם אלו שנהנים בעיקר מהעלייה בהיקף לקיחת המשכנתאות. תיקי המשכנתאות של הבנקים הגדולים נמצאים בעלייה והם מעבירים משאבים נוספים לתחום זה. בזכות היקף לקיחת המשכנתאות הגדול, הכנסות הבנקים עולות באופן משמעותי והם הנהנים העיקריים מהמצב.

האם נכון לקחת משכנתא לדירה להשקעה

מכיוון שבפורטל השקעות נדל"ן אנו עוסקים במתן מידע בנוגע להשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל – אנחנו נתקלים לא פעם בדילמה של משקיעים האם לקחת משכנתה עבור דירה להשקעה. זהו דבר שכיח למדיי, ומשקיעים רבים אינם יכולים לגייס את ההון הדרוש לקניית דירה מבלי לקחת משכנתא.

המצב העדיף הוא גיוס הון ללא לקיחת משכנתא לדירה מהבנק, אך במקרים בהם אין ברירה – זוהי בחירה מושכלת למדיי. ניתן לחשב את הכדאיות של לקיחת משכנתא לדירה על ידי בדיקה של התשואה שאתם עתידים לקבל מהנכס שלכם.

בכל מקרה, מומלץ לבנות תכנית השקעה מסודרת הכוללת את כל הסיכונים וגם את התשואה במגוון תרחישים – טובים יותר וטובים פחות. כך תוכלו להעריך את כדאיות ההשקעה שלכם בצורה הטובה ביותר.

נתונים נוספים ומאמרים שיסייעו לכם בבחירת נכסים להשקעה תוכלו למצוא בשלל המדריכים שלנו בפורטל הנדל"ן. אנחנו מביאים לכם את המידע העדכני ביותר על מנת שתוכלו להתחיל ולהשקיע בנדל"ן מכל הסוגים בארץ ובחו"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות