fbpx

דעה – האם להשקיע בנדל"ן בחו"ל

אנשים שיש להם הון המיועד להשקעה מתלבטים לא פעם בשאלה האם להשקיע בנדל"ן בחו"ל או בישראל. בשנים האחרונות השקעות נדל"ן בחו"ל נהיו דבר אופנתי למדיי. משקיעים פוטנציאליים מקבלים לא פעם פרסומים רבים של קרנות המשקיעות בחו"ל או הצעות להזדמנויות חד פעמיות להשקעה בנכסים בגאורגיה ובמזרח אירופה.

השקעה בנדל"ן בחו"ל נחשבת לא פעם להשקעה זולה יוותר שמניבה תשואה שנתית גבוהה יותר מאשר השקעה בשוק הנדל"ן המקומי שלנו. אך האם זה נכון? והאם השקעה כזו באמת מומלצת יותר מקניית דירה להשקעה בישראל? במדריך הקצר שכתבו מומחי פורטל הנדל"ן ננסה לענות על שאלה זו.

יתרונות של השקעה בחו"ל

כפי שבאמת משקיעים רבים חושבים, ניתן למצוא פרויקטים נדל"ניים במדינות מסוימות במחירים זולים יותר מאשר בארץ. על פי נתונים של חברות בתחום, ניתן להגיע לתשואה שנתית ממוצעת של 7%-10% בכמה מדינות מובילות (כמו פולין, קפריסין וגאורגיה).

לאור העובדה שהתשואות השנתיות הממוצעות על דירות להשקעה בישראל הן רק 3%-5% (בהתאם למיקום ולהיקף ההשקעה בנכס) – בהחלט מדובר בהכנסה גדולה יותר.

בנוסף, מחיר הדירות עצמן זול יותר. במדינות כמו גאורגיה, פולין, קפריסין, ואפילו אנגליה – ניתן למצוא נכסי נדל"ן במחירים מפתים. יתרונות אלו בהחלט הופכים את ההשקעה בחו"ל למשהו שיש לשקול אותו.

חסרונות של השקעות בחו"ל

מבחינת חסרונות, יש כמה נושאים שמקשים על ההשקעה בחו"ל. ראשית, מדבר בשווקים שפחות מוכרים למשקיעים הישראלים. הם פחות מכירים את המגמות, את העלויות הנלוות ואת נושאי המיסוי באותן מדינות. נושא המס, למשל, הוא עניין קריטי בבחינת כדאיות ההשקעה. בכל מדינה יש מיסוי שונה על הכנסות משכר דירה, וחשוב מאוד ללמוד ולהכיר את החוקים המקומיים כאשר קונים דירה להשקעה.

אך לא רק נושא המיסוי יכול להוות גורם מפריע. אנחנו פחות מכירים, באופן טבעי, את עלויות האחזקה השונות ואת העלויות של נותני שירותים ואנשי מקצוע. אנחנו גם לא מכירים, כישראלים, את המנטליות של שוכרי דירות באותן מדינות ולא נדע בהכרח להתמודד בצורה טובה עם הדיירים שלנו.

בעיה נוספת נוגעת לניהול השוטף של הנכס. כאשר אנו מחזיקים דירה להשקעה בארץ, אנחנו יכולים להגיע אליה באופן קבוע ולטפל בבעיות תחזוקה שוטפות בקלות. כאשר הדירה נמצאת מעבר לים, יכול להיות קשה מאוד לטפל בבעיות תחזוקה בשלט רחוק.

הפתרון המתבקש לכך הוא שימוש בשירות של חברת אחזקה שתבצע את הניהול השוטף של תקלות בנכס, אך מדובר בהוצאה שייתכן ותהיה יקרה למדיי.

השקעה בחו"ל באמצעות קרנות משותפות

אחד מהפתרונות הנפוצים בנים האחרונות הוא השקעה בנכס בחו"ל באמצעות קרן או חברה משותפת – ולא באופן עצמאי. השקעה בצורה הזאת יכולה לתת מענה לחלק מהבעיות שהוזכרו קודם לכן. למשל, נושא האחזקה מטופל על ידי החברה וכך גם סקר השוק שיש לעשות לפני שבוחרים את הנכס הספציפי שבו משקיעים.

מבחינת סקר שוק, זהו נושא רגיש ביותר. לבחור נכס מתאים בסביבה טובה שיש בה סיכוי למצוא דיירים בקלות יחסית היא משימה סבוכה לכשעצמה. ברגע שמפקידים את האחריות הזו על אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן בחו"ל שמכירים את השוק המקומי – יש לכך יתרון משמעותי עבור המשקיעים.

לסיכום

כאשר בוחנים את האפשרות להשקיע בנדל"ן בחו"ל צריך לקחת בחשבון שמדובר בהחלטה הדורשת זמן רב ולימוד רב של החומר. השקעה בעזרת קרן היא קלה יותר ומסוכנת פחות, אך יש לבחון היטב את הקרן שבה בוחרים כדי להשקיע.

יש גם לזכור כי שוק הנדל"ן המקומי עדיין פעיל מאוד ויש לו יתרונות רבים גם כן. עליכם להחליט אם יש לכם את המשאבים הדרושים ואת רוח ההרפתקנות הדרושה בשביל קניית נדל"ן מעבר לים – גם אם אינכם מומחים בתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות