fbpx

כלים מעשיים להערכת שווי נכס להשקעה

מדריך: אלו הכלים שיעזרו לכם להעריך שווי נכס להשקעה

השקעה בנדל"ן למגורים בישראל מצריכה בדיקה יסודית של מצב השוק והערכת שווי של נכסים שונים בערים שונות. כדי לקבל את ההתאמה הטובה ביותר בין נכסים שאתם מתעניינים בהם לבין התקציב שלכם – יש לבצע סקר שוק.

בעזרת הכלים השונים שנביא במדריך זה תוכלו להעריך בצורה ריאלית שווי של נכסים שונים. כך תוכלו גם לשפר את המיקוד שלכם בחיפוש אחר הנכס הנכון. הנכס המתאים עבורכם הוא כזה שנמצא בטווח התקציב שהגדרתם לעצמכם שיוכל לספק לכם את התשואה השנתית המקסימלית.

איך מחשבים תשואה שנתית

לפני שאתם בכלל מתחילים לחפש את הנכס הנכון להשקעה, אתם צריכים לדעת מהי התשואה השנתית שתוכלו לצפות לה. החישוב הוא פשוט למדיי. מחלקים את גובה ההכנסות השנתי הצפוי מדמי השכירות בסך כל ההוצאות שהיו לכם ברכישת הדירה וההוצאות הנלוות (שיפוץ, תיקונים, מסים, תשלום לאנשי מקצוע).

התוצאה המתקבלת בחישוב היא למעשה אחוז התשואה השנתית שלכם. עכשיו, כשאתם יודעים מה ואיך לחשב – הגיע הזמן לבדוק אילו כלים יכולים לסייע לכם להעריך שווי של נכס שאתם מתעניינים בו.

אתר רשות המסים

באתר רשות המסים ניתן למצוא פירוט של עסקאות הנדל"ן שבוצעו בישראל. למעשה מדובר במעין מנוע חיפוש שנקרא "מידע נדלן". במנוע החיפוש הזה ניתן לחפש עסקאות לפי כתובת הנכס ולפי נתוני העסקה. הנתונים שמשמשים כפרמטרים לחיפוש הם סוג הנכס (מגורים, בניין, קרקע וכו'), סוג הדירה (בית בודד, דירה בבית קומות וכו'), תאריך העסקה (ניתן לחפש עד שלוש שנים אחורה), וכן חיפוש על פי שטח, מספר חדרים, שווי מוערך ושנת בנייה.

מדובר בכלי עוצמתי ביותר שבעזרתו ניתן למצוא עסקאות שבוצעו בסביבת הנכס שבו אתם מתעניינים. בעזרת הנתונים שתוציאו ממנו, תוכלו ללמוד על סביבת המחירים האמתית בעסקאות שבוצעו בפועל.

לוחות יד שנייה

בניגוד למידע שניתן באתר רשות המסים, מעיון בלוחות יד שנייה באינטרנט ובעיתונות ניתן לראות מהי הציפייה של בעלי נכסים לקבל עבור הדירה שלהם. כמובן שהסכומים שנוקבים בהם בלוחות יד שנייה הם רק מבוא לקיום מו"מ בעניין המחיר, אך הסכומים יכולים לתרום מידע רלוונטי וחשוב לגביי סביבת המחירים הריאלית.

התייעצות עם אנשי מקצוע

סוכני נדל"ן ומתווכים מחזיקים ברשותם ידע רב ערך על מחירי דירות בסביבה המקומית שבה הם פועלים. אם מדובר באנשי מקצוע רציניים ואמינים, שלא רק מעוניינים לגזור קופון, תוכלו לקבל מידע חשוב ולהעריך בעזרתם שווי של נכסים שאתם מתעניינים בהם. שימוש בסוכן נדל"ן יכול לעזור לכם גם למצוא נכסים מתאימים תוך השקעה של פחות מאמץ מצדכם.

אנשי מקצוע נוספים שיכולים לעזור לכם להעריך שווי של נכס הם עורכי דין ומומחים בתחום המקרקעין. התייעצות עם גורמים כאלו יכולה לעלות לא מעט, אך כאשר מדובר בהשקעה בסדר גודל של רכישת דירה להשקעה – יכול להיות שההוצאה הזו היא כדאית.

האם יש בנייה חדשה באזור?

מרכיב נוסף שיכול לסייע לכם בהערכת שווי של נכס הוא בירור האם מתוכננת בנייה חדשה באזור. בנייה חדשה יכולה לגרום לעליית מחירים במקרים מסוימים גם בנכסים סמוכים. באתרים כמו מאקו ויד 2 ניתן למצוא מידע רלבנטי על בנייה של פרויקטים חדשים ברחבי הארץ.

לסיכום

בירור של שווי נכסים הוא שלב חשוב בתהליך בחירת דירה להשקעה. חשוב שתהיו מצוידים במידע הרב ביותר כאשר אתם מבצעים את החיפוש אחר הדירה המתאימה. הדבר יכול גם לחזק אתכם במשא ומתן על עסקה ספציפית וגם יכול לעזור לכוון את מאמצי החיפוש שלכם אחר האזור הטוב ביותר עבורכם והשכונה המתאימה.

מדריכים נוספים בפורטל הנדל"ן יכולים לספק לכם טיפים ועצות חשובות לגביי השקעות בנדל"ן בארץ ובנדל"ן בחו"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות