fbpx

מדריך איתור נכסים מניבים להשקעה

השקעות בנדל"ן נחשבות כאמצעי איכותי לייצור הכנסה והמונח נדל"ן מניב מתייחס להשקעה בנכסים הנושאים תשואה בזכות הכנסה כספית קבועה מדמי שכירות ובזכות השבחת הנכס ועלייה בערכו לאורך הזמן. נכסי נדל"ן מספקים יתרונות השקעה רבים וזאת נוכח העובדה כי הם בעלי ערך הוני ובמקביל מייצרים תזרים מזומנים קבוע לאורך זמן. תחום הנדל"ן נחשב לאפיק השקעה יציב ומניב המספק הזדמנויות השקעה סולידיות, בטוחות וטובות. נכסים מניבים כוללים הן מבני מגורים והן מבנים מסחריים כגון משרדים, קניונים, חניונים ועוד. בעת חיפוש אחר נכסים מניבים להשקעה, יש לשקלל את היחס בין סיכוי וסיכון, את מידת הסולידיות של ההשקעה ואת התשואה המשתנה בהתאם לסוג הנכס.

מהי השקעה מניבה?

איתור נכסים מניבים להשקעה הינה מלאכה המחייבת מומחיות ובקיאות בשוק הנדל"ן והיכרות עם המאפיינים הספציפיים של כל סוג השקעה. נכסים להשקעה מתייחסים לנכסי מקרקעין המשמשים למגורים או למתן שירותים ציבוריים שההשקעה בהן הינה למטרת רווחים והשגת תשואה. כאשר אנו עוסקים בנכסים מניבים, הרי שמדובר בהשקעות המבטיחות תנובה קבועה של דמי שכירות או דיבידנד קבוע אחר. השקעה נחשבת כמניבה כאשר היא מייצרת הכנסה יציבה וקבועה ובמקביל ערך הנכס נותר זהה או שערכו עולה. זיהוי של נכס מניב מבוסס על כמה פרמטרים מרכזיים המבטיחים לא רק פוטנציאל רווחיות, אלא מממשים זאת והם: אכלוס הנכס בעבר – אחוז הזמן הו הנכס היה מושכר, אכלוס בהווה – אחוז הזמן בו הנכס מושכר בהווה וגובה ההכנסה הריאלית בהסתמך על נתוני העבר.

השלבים באיתור נכסים מניבים להשקעה

אופן איתור נכסים מניבים משתנה בהתאם לסוג המשקיע. ישנם משקיעים המוכנים ליטול סיכונים וכאלה שאינם חובבי הרפתקאות וסיכונים. על מנת לבחור בהשקעה סולידית ומניבה, יש לזהות נכסים בעלי פוטנציאל רווחיות גבוה המבוסס על יחס סיכוי מול סיכון חיובי. לדוגמא, השקעה בדירה קטנה יחסית, מאפשרת אחוזי מימוש גבוהים ביחס לדירה גדולה וזאת בזכות האפשרות לגבות סכום גבוה ביחס למ"ר. השקעה בנכס מניב מתחילה בהגדרת יעדים והבנה לגבי ההון העצמי העומד לרשותכם. שלב התכנון הפיננסי הינו קריטי להצלחת העסקה ובהחלט ניתן לשקול קבלת סיוע מאפיקי מימון חיצוניים המאפשרים מינוף פיננסי והגדלת ההון. השקעה בנדל"ן מתאפשרת גם כאשר ההון העצמי העומד לרשות המשקיע אינו גבוה במיוחד וזאת בזכות האפשרות לקבל הלוואה או משכנתא בתנאים נוחים ולצבור נכסים בהון התחלתי נמוך באופן יחסי. אפשרות זו הינה ייחודית לתחום הנדל"ן ונובעת מכך שצפויה למשקיע הכנסה קבועה בדמות דמי שכירות המאפשרת החזרת ההלוואה בצורה בטוחה.

מקור להכנסה קבועה ויציבה

נכסים מניבים הינם מונח ידוע ומקובל בשוק הנדל"ן. נכסים מניבים מהווים מקור להכנסה קבועה, בין אם מדובר בנכס למגורים או בנכס מסחרי. השקעה בנדל"ן למגורים נחשבת כסולידית ובטוחה וזאת נוכח המגמה הקבועה של עליית מחירים. השקעה בנדל"ן מסחרי נחשבת לבעלת סיכון גבוה מעט יותר ולכן מתאימה בעיקר למשקיעים מנוסים. איתור נכסים מניבים באופן עצמי, הינו בעייתי שכן נכסי פרמיום רבים נמצאים בבלעדיות של העוסקים בתחום הנדל"ן. על מנת לזהות נכסים אטרקטיביים להשקעה מניבה, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע מומחים שימצאו עבורכם את ההזדמנות המתאימה והמשתלמת ביותר. איתור נכסים מניבים חייב להתבסס על מגמות בשוק ורמות סיכון. לשם דוגמא, נכס בצפון העיר תל אביב נחשב לסולידי, אולם הוא צפוי להניב תשואה נמוכה ביחס לנכס בדרום העיר שנהנה מיחס גבוה יותר בין עלות לדמי שכירות, אך מידת הסיכון בעסקה זו הינה גבוהה יותר.

השקעות נדל"ן בחו"ל

כאשר אנו עוסקים באיתור נכסים מניבים להשקעה, הרי שחשוב לציין את תחום השקעות נדל"ן בחו"ל שצובר תאוצה בשנים האחרונות. מדובר של שוק אטרקטיבי למדי המציע רמת מחירים נמוכה מזו המקובלת בארץ. מחירי הדיור במדינות רבות ירדו באופן משמעותי בשנים האחרונות בשל משברים כלכליים, כך שניתן למצוא נכסים אטרקטיביים בסכומים של 200-500 אלף שקלים בלבד הצפויים להניב תשואה גבוהה- מה שהופך את האופציה הזו לאפשרות הנדל"נית המועדפת בשנים 2020 ו-2021.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות