fbpx

מדריך הטעויות הנפוצות בעת רכישת נדל"ן

כאשר מבצעים כל השקעה שהיא בנדל"ן, יש כמה טעויות נפוצות שמבצעים מתחילים בתחום רכישת נדל"ן. מדובר בטעויות שנובעות לעתים ממחסור בידע ולעתים מתוך רצון עז להשקיע כמה שיותר בדירה שקניתם, גם אם הדבר נעשה כבר בלתי כלכלי. במדריך קצר זה שכתבו המומחים של פורטל הנדל"ן תכירו את הטעויות הנפוצות בתחום – כך שתוכלו להימנע מהן כאשר אתם מבצעים את עסקת הנדל"ן הבאה שלכם.

מחקר שוק בלתי מספק

הטעות הראשונה שמשקיעים עושים היא ביצוע חקר שוק בלתי מספק שיכול להוביל לפספוס של נכסים מתאימים או לבזבוז זמן רב בתהליך.

מחקר שוק נכון אומר לבדוק את רמת המחירים בערים שונות, לבדוק מגמות בשוק הדיור בארץ ולאחר מכן להתחיל להתמקד באזור ספציפי. באזור זה יש לבדוק אילו עסקאות בוצעו בו לאחרונה (יש כלים יכולים לעזור במשימה זו, כמו האתר של רשות המסים), להסתכל בלוחות יד שנייה ולראות כמה מבקשים על דירות באזור וכן להתייעץ עם סוכני נדל"ן מקומיים. תהליך המחקר צריך להביא אתכם למצב בו אתם שולטים במחירים הריאליים של דירות בסדר בגודל שמתאים לתקציב שלכם, ושאתם יודעים בדיוק באיזו שכונה ואיזה סוג נכס אתם מעוניינים לרכוש.

אי בדיקה בטאבו

לפני כל ביצע של עסקת נדל"ן שבה רוכשים דירה להשקעה – חובה לבדוק בטאבו את הנכס. בטאבו תוכלו לוודא מי הבעלים החוקיים של הנכס, לראות אם יש הערת אזהרה על הנכס או שעבוד לגורם כלשהו. קרו מקרים רבים בעבר בהם חוסר זהירות בעניין זה הובילה להרבה עוגמת נפש. כמובן שמרבית המוכרים הם אנשים הגונים, אך חובה לנקוט משנה זהירות ולבדוק היטב את הנכס גם במישור הזה.

רכישת נדל"ן

כניסה להוצאות נלוות מוגזמות

כאשר אתם קונים נכס להשקעה, במקרים רבים מצב הדירה שבחרתם אינו מדהים ויש צורך בשיפוץ בסדר גודל כלשהו. במקרה כזה חשוב שלא "להשתולל" ולזכור כי מטרת קניית הנכס היא השכרתו תוך קבלת תשואה מקסימלית. לא מדובר בדירה שאתם עומדים להתגורר בה בעצמכם ולא כדאי להתייחס אליה ככזו. אם יש צורך בשיפוץ, חשוב לעשות אותו בשפיות ולזכור כי כל הוצאה נוספת שאתם מוציאים על הדירה מקטינה את התשואה שלכם.

זה אמנם יכול להיות מפתה מאוד להשקיע הרבה בשיפוץ ולקבל דירה לתפארת, אך יש לזכור כי הסטנדרטים הגבוהים שלכם לא בהכרח משקפים את רמת הציפיות הטבעית של מי שעומד לגור בדירה הזו בפועל.

עצה זו חשובה לא רק בעניין שיפוץ הדירה, אלא סביב כל הוצאה נלווית שיש על הדירה. חשוב לזכור כי מדבר בנכס להשקעה ולהתייחס אליו בצורה זו.

טעויות במו"מ על הדירה

טעות נפוצה נוספת היא גילוי ביטחון מופרז במהלך המו"מ על רכישת נדל"ן או לחילופין – ביטחון מועט מדיי. כאשר מנהלים משא ומתן אסור להיראות נלהבים מדיי וגם לא אדישים מדיי. לא מומלץ להניח כי תקבלו את הנכס בכל מחיר ויש לשדר אמינות ורצינות. אם מדובר בנכס איכותי, סביר להניח שאתם לא הקונים היחידים שממתינים בתור. לכן, חשוב להציע הצעה כספית ריאלית שמבוססת על נתונים אמתיים של שוק הנדל"ן באזור וגם להיות כנים ולא לחכות שהצד השני יוותר או יתקפל מייד.

לסיכום

כמו בכל דבר בחיים, גם בתחום רכישת דירה להשקעה יש ללמוד את הנושא כדי להימנע מטעויות. חשוב מאוד לבצע מחקר שוק לפני שבוחרים נכס להשקעה ולא להוציא יותר מדיי כספים לאחר שכבר קניתם את הנכס. חשוב להישאר עם הרגליים על הקרקע בכל התהליך ולעשות את כל הבדיקות הדרושות – כולל הבדיקה בטאבו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות