fbpx

איך קונים דירה

הצעד של רכישת דירה חדשה הינו משמעותי וטומן בחובו פרמטרים רבים הרלוונטיים לגבי הצלחת המהלך וביצוע עסקת הרכישה באופן נבון ומושכל. כשאתם ניגשים למעמד חתימת החוזה, חשוב להביא בחשבון שיקולים בעלי משקל וחשיבות ופרטים שחשוב לדעת. לפניכם כל מה שכדאי לדעת לקראת קניית דירה וכן ממה רצוי להיזהר. הטיפים ניתנו באדיבות פורטל הנדל"ן, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאתם נהנים מהידע המקצועי ביותר.

בחירת סביבת המגורים

תהליך קניית דירה הינו מורכב ועל מנת לדעת שאתם עושים את הצעד הנכון, יש להתייחס למגוון היבטים במטרה למנוע הפתעות בלתי נעימות ולוודא כי אתם זוכים לתמורה מלאה לכספכם ולהשקעתכם. השאלה הראשונה בתהליך רכישת דירה הינה סביבת מגורים. בטרם אתם רוכשים מקום של קבע, שאלו את עצמכם מהי השכונה והקהילה אליהן אתם מעוניינים להצטרף?  מהו  המרחק למקום העבודה? האם האזור מתאים לגידול ילדים? ועוד. מענה לשאלות הללו מהווה מרכיב חשוב בבחירה נכונה ומתאימה של סביבת המגורים עבורכם. בחנו את הסביבה בטרם אתם בוחרים את הדירה, ערכו סיור באזור, בדקו מוסדות חינוך ואפשרויות תחבורה ושוחחו עם השכנים. בדקו את הבניין והדירה לאיתור מפגעים באם קיימים, בדקו מתי נבנה הבניין ומי הקבלן שבנה אותו. בשנים האחרונות, חלה האצה בתהליכי בנייה חדשה ולכן רצוי לברר מבעוד מועד, האם מתוכננת בנייה באזור, סלילת כביש, גינה ציבורית, מרכז מסחרי וכו'. על מנת לקבל מידע מהימן, מומלץ לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית. חשוב להיוועץ עם עורך דין מקרקעין וגורמי מקצוע, לבדוק את הרישום בטאבו ולוודא כי במידה וקיימות תוספות בנייה, הן נעשו על פי דין ולאחר קבלת היתר בנייה.

תכנון פיננסי נבון

רכישת דירה הינה צעד משמעותי הכרוך בהתלבטויות רבות. עבור רובנו, מדובר בעסקה הפיננסית הגדולה ביותר שנבצע בחיינו ולכן חשוב לתכנן את המהלך באופן נבון, שקול ואחראי מבחינה כלכלית. בישראל, מהלך של רכישת דירה מלווה, לרוב, בלקיחת הלוואה או נטילת משכנתא. תכנון פיננסי נכון נועד להביא בחשבון את כל ההוצאות הכרוכות במהלך, לבחון את המקורות הכספיים עליהם אתם מתבססים ולהעריך הכנסות הצפויות לאורך תקופת ההלוואה. כאשר יש בידכם את כל הנתונים הללו, תוכלו לחשב את גובה ההלוואה המתאים לכם ואת יכולתכם לעמוד בהחזר החודשי, כמו כן, מומלץ לבצע בדיקת זכאות לקבלת הלוואה מטעם המדינה.

ההבחנה בין קניית דירה מקבלן לקניית דירה מיד שנייה

אם אתם מעוניינים לקנות דירה חדשה מבין השקעות נדל"ן אחרות, חשוב לבצע את העסקה אך ורק מול קבלן שרשום בפנקס הקבלנים. חשוב לבקש מהקבלן להציג בפניכם רישיון בתוקף לשנה הקרובה וזאת עוד בשלב המו"מ. אמתו את אישורי ורישיון הקבלן וודאו כי כל פעולות הבנייה המתוכננות נכללות במסגרת הסיווג המקצועי והכספי של הקבלן. בנוסף, רצוי לבדוק בתים אחרים שאותו קבלן מכר ולוודא כי מצבו הכלכלי יציב ואיתן. במידה ומדובר ברכישת דירה מיד שנייה, ערכו בדיקה משפטית בסיוע של עורך דין מקרקעין מומחה לגבי עיקולים באם קיימים, שיעבודים או זכויות אחרות כלפי צד שלישי. ליווי מקצועי נועד לבדוק את הזכויות המשפטיות של המוכר כפי שמופיעות בנסח הטאבו. מדובר במקור חשוב לזיהוי הנכס בטאבו שלא באמצעות הכתובת בלבד. בכל מקרה בו המוכר אינו רשום כבעל הזכויות, יש לבדוק האם הוא מחזיק באישור תשלום המיסים הדרושים בעסקאות אחרות שנעשו בקשר לדירה ובמסמכים אחרים הנדרשים לרישום.

חתימת החוזה

חתימה על חוזה הקנייה הינו הצעד והשלב החשוב בעסקה כולה. ניתן לערוך זיכרון דברים בסיוע עורך דין ומדובר במסמך שדינו כדין חוזה. בשלב זה, יש לבדוק את כל הפרטים בזיכרון הדברים באופן יסודי, שכן לאחר החתימה על זיכרון דברים, קיים קושי לשנות את תנאי החוזה ואפשרות המיקוח מצטמצמת. בטרם אתם חותמים על חוזה מכר, יש להכיר לעומק את כל הסעיפים ולשים לב היטב גם לאותיות הקטנות. טרם החתימה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מטעמכם בהם: עורך דין, מהנדס או אדריכל. חשוב לוודא כי כל הסכמה והבנה בעל פה הקיימת ביניכם לבין הקבלן, הינה כתובה ומעוגנת בחוזה בצורה ברורה. בדקו כי מחיר הדירה המופיע בחוזה הינו סופי וכולל וכי הפרטים המופיעים במפרט הטכני הינם נכונים ומדויקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות