fbpx

המדריך למציאת השקעה מניבה

השקעות בנדל"ן נחשבות לאפיק משתלם לייצור הכנסה נוספת ותשואה מניבה. תחום הנדל"ן מבוסס על רכישת נכס לצורך השכרה וכן על השגת רווח הוני נוכח עלייה בערך הנכס והאפשרות להשבחתו. שוק הנדל"ן מספק אפשרויות והזדמנויות השקעה משתלמות המחזירות את עצמן ויוצרות רווח המתקבל מתשלום דמי שכירות והשגת תשואה בעת מכירת הנכס במחיר גבוה יותר ממחיר הקנייה. מגמת עליית המחירים בשוק הנדל"ן בישראל והעלייה בביקוש, הופכות את התחום לאפיק השקעה המציע תשואות גבוהות ביחס לאפיקי השקעה אחרים או חיסכון בבנק וכל זאת ברמת סיכון נמוכה ובסולידיות.

השקעה מניבה בנדל"ן

השקעה מניבה היא כזו היוצרת תזרים מזומנים קבוע ויציב המקנה לבעלים רווחים נאים. השקעות בנדל"ן נחשבות למניבות במיוחד וכוללות רכישת נכסים למגורים או למסחר בהתאם למגמות בשוק הנדל"ן ובמשק. השקעה בנדל"ן למגורים נחשבת לבטוחה ויציבה במיוחד וזאת משום שהביקוש לפתרונות מגורים הולך וגובר והסיכון לצניחת מחירים הינו נמוך. הנדל"ן המסחרי מציע תשואות גבוהות אף יותר, אך מדובר בעסקאות מורכבות מעט יותר ומידת הסיכון אף היא גבוהה יותר.

יחס חיובי בין סיכוי לסיכון

מציאת השקעה מניבה מבוססת על יחס חיובי בין סיכוי לסיכון ובהחלט ניתן למצוא הזדמנויות השקעה סולידיות ובעלות פוטנציאל רווחיות גבוה. חיפוש אחר השקעות מניבות הינו תחום הכולל מגוון רחב משקיעים בעלי הון עצמי קטן עד בינוני. ישנם משקיעים אוהבי סיכונים כאלה הנמנעים מנטילת סיכונים. מציאת אפיקי השקעה מניבים מתבצעת בהתאם למאפייני המשקיע, צרכיו יכולותיו ובהחלט ניתן לעשות שימוש במינוף פיננסי המאפשר צבירת נכסים תוך שימוש בהון עצמי נמוך באופן יחסי להשקעה.

מינוף פיננסי והשגת תשואה מניבה ויציבה

השקעה בפרויקטים נדל"ניים המבוססת על עיקרון המינוף הפיננסי, מאפשרת לקונה לעשות שימוש בהון גבוה מזה שבאמת מצוי בידיו. המינוף מתאפשר הודות לאמצעי מימון חיצוניים כגון הלוואות ומשכנתא שהעמידה בהחזר שלהן אפשרי בזכות קבלת תשלומי שכירות. משקיעים המחפשים אחר נכסים מניבים, יכולים למצוא הזדמנויות השקעה במחירים סבירים ואף נמוכים, מה שמאפשר השבחת הנכס והשגת תשואה והכנסה פסיבית גבוהה.

איתור הזדמנויות השקעה מניבות בארץ ובעולם

נכסים למגורים מציעים למשקיע תשואה ממוצעת של 3%-5% בשנה והתשואה על נכסים למסחר עומדת על כ – 6%-9% בשנה, כאשר תשואה זו מתקבלת לאחר שקלול וקיזוז הוצאות ועלויות תחזוקה ותפעול. בעת בחינת אפיקי השקעה מניבים, בהחלט חשוב להתייחס להשקעות נדל"ן בחו"ל המציעות הזדמנויות השקעה אטרקטיביות במיוחד. על מנת להבין את הפוטנציאל בהשקעות בנכסים בחו"ל, מספיק להכיר את הנתון שמחיר דירה בתל אביב שווה למחירן של שלוש דירות דומות במדינות כמון יוון, פולין או ארה"ב.

התאמת סוג ההשקעה למאפייני המשקיע

השקעה מניבה מבוססת על חשיבה מקדימה לגבי התאמת סוג ההשקעה לצורכי המשקיע ולמצב השוק. טרם ההשקעה, יש להכיר את המאפיינים והמגמות בשוק ולבחון את סוג ואופי ההשקעה בהתאם מאפייני המשקיע. טרם ביצוע עסקה, חשוב לוודא איתנות ועמידות פיננסית גם בפני מצבים בלתי צפויים כגון תיקונים או שיפוצים וכן אפשרות להחזרת ההלוואה גם במצבים בהם התשואה נמוכה מהצפוי.

פרמטרים חשובים למציאת השקעה מניבה

הפרמטרים החשובים למציאת וביצוע השקעה מניבה הינם:

  • גודל הנכס המשפיע על מידת הביקוש וסוג הקהל הפוטנציאלי. כך למשל, דירות שני חדרים, יתאימו לרווקים או זוגות צעירים, בעוד דירות שלושה חדרים ומעלה יימשכו משפחות בעלות יכולת כלכלית גבוהה יותר.
  • מיקום – דמי השכירות נקבעים בהתאם למיקום הנכס ה ברמה הארצית והן ברמה העירונית.
  • נגישות – נגישות תחבורתית מהווה פקטור משמעותי המשפיע על מידת הביקוש של הנכס וניתן לגבות דמי שיכרות גבוהים יותר על נכס הממוקם בסמוך לצירי תחבורה ראשיים, תחנת רכבת וכו'.
  • מחיר – השקעה מניבה מבוססת, ברוב המקרים, על רכישת נכס במחיר נמוך יחסית המגדיל את הסיכוי הפקת תשואה ורווחים.

החשיבות בקבלת ליווי וייעוץ מידי מומחים

איתור השקעות מניבות טוב שיתבצע בליווי של אנשי מקצוע מומחים. חברת השקעות נדל"ן מקצועית, הינה בעלת ניסיון והיכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן, מה שמגדיל את הסבירות למצוא השקעה מניבה ובטוחה המתאימה לצרכי ויכולות המשקיע. אפשרות אחרת היא לפנות לפורטל הנדל"ן, אתר אינטרנט שמרכז את כל בעלי המקצוע הרלוונטיים במקום אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות