fbpx

חותמים על הסכם נדלן – 5 דברים שאתם צריכים לדעת

קניית דירה להשקעה היא מעשה כלכלי נבון שיכול להניב תשואה טובה ורווחים לטווח ארוך. בזמנים בהם קשה לקבל תשואות טובות באפיקי השקעה בנקאיים, דירה להשקעה היא פתרון בטוח יחסית. אך לפני ביצוע כל עסקה של קניית דירה, אתם מוכרחים להיות גם זהירים לפני חתימת החוזה. מומחי פורטל הנדל"ן הכינו עבורכם רשימה של חמשת הדברים הכי חשובים, כך שתדעו מה עליכם לבדוק לפני שאתם חותמים על עסקת נדל"ן של קניית דירה.

עם מי אתם עושים עסק

בכל מקרה שבו אתם קונים דירה מגורם פרטי, עליכם לבדוק כמה דברים בסיסיים כדי לוודא שלא מדובר בהונאה משום סוג. זהו אמנם לא מקרה נפוץ, אך בהחלט קרו כבר דברים מעולם ואתם צריכים להיזהר ולנקוט אמצעי בטיחות.

חשוב שתיפגשו עם המוכרים ותבקשו לראות תעודות זהות שלהם. חשוב מאוד לוודא בפגישה הזו שהאנשים שאתם מתראים עימם אכן מחזיקים בבעלות על הדירה.

בדיקת הנסח בטאבו

הנסח בטאבו יכול ללמד אתכם אם יש מניעה כלשהי לרכוש את הדירה. רצוי שאת הכתוב בטאבו תבדקו בעצמכם וגם תתייעצו עם עורך דין לשם כך. דברים שצריך לשים לב אליהם בנסח הם – מי הוא בעל הנכס, האם ישנן הערות אזהרה, האם יש צווי עיקול כלשהם על הדירה או האם יש צו הריסה שהוצא על המבנה.

במידה ויש שעבוד כלשהו של הנכס או הערת אזהרה, הדבר צריך להדליק אצלכם נורות אזהרה וסביר להניח כי מוטב ותמצאו נכס אחר לרכוש או להשקיע בו. ישנן אף דירות שכלל לא רשומות בטאבו, דבר שעלול לעורר קשיים בירוקרטיים רבים וגם נכסים אלו יש לשקול היטב אם לקנות.

מה מצב הנכס

זוהי אחת השאלות המרכזיות שיש לשאול כאשר שוקלים לקנות נכס. כמובן שאת מצב הדירה עליכם לראות קודם כל באופן אישי. יש לבדוק את מצב הבניין, להתרשם מהשכונה שבה נמצא המבנה וגם לבדוק את מצב הדירה עצמה.

בעיות כמו כתמי רטיבות על הקירות או סימנים אחרים להזנחה במצב התחזוקה של הדירה צריכים להשפיע על ההחלטה שלכם אם לקנות אותה. במקרים שאתם עדיין מעוניינים להשקיע בנכס, יש לקחת בחשבון מבחינה תקציבית עלויות של תיקונים ושיפוצים במבנה. רצוי לעשות את הבדיקות האלו בליווי של איש מקצוע, ולא רק בכוחות עצמכם.

הזמן שבו אתם בודקים את הדירה הוא בדיוק הזמן שיכריע אם תיאלצו להתמודד בהמשך עם בעיות תחזוקה ותשתיות כלשהן. בדיקה מקיפה לפני שחותמים על חוזה תבטיח שתדעו בדיוק עבור מה אתם משלמים.

עמידה בתקציב

כאשר מבצעים השקעה  מכל סוג, חשוב מאוד להגדיר בצורה מדויקת את התקציב שלכם. ישנה סכנה מסוימת, בייחוד אצל משקיעים בתחילת דרכם, להתפתות להוצאות שחורגות מהתקציב המקורי שתוכנן. זה יכול לנבוע מרכישה של דירה שעולה יותר מגובה התקציב שלכם, או כניסה להוצאות בהיקף נרחב שקשורות בשיפוץ הדירה שרכשתם.

השקעה בדירה היא החלטה כלכלית, ואנחנו ממליצים להיצמד לתקציב ולא להיכנס להוצאות מיותרות שיגרמו בסופו של דבר לפגיעה בכדאיות העסקה עבורכם.

בחירת אנשי המקצוע שאתם עובדים עימם

כאשר אתם בוחרים אנשי מקצוע שיסייעו לכם ברכישה, החל מאיש מקצוע שבודק את מצב הדירה ועד עורך הדין שמייצג אתכם בעת חתימה על חוזה – חשוב שתעבדו עם אנשים מטעמכם שאתם סומכים עליהם. אחת מהדרכים שבהן אנשים לא הגונים פועלים היא על ידי הצעת אנשי מקצוע מטעמם שפועלים עימם בתיאום.

כדי להימנע מכל סוג של הונאה וכדי להבטיח שחוות הדעת שאתם מקבלים היא אובייקטיבית ומקצועית לחלוטין – חשוב שאתם תאתרו ותבחרו את אנשי המקצוע שעובדים למענכם.

הקפדה על העצות במדריך זה יכולה לסייע להימנע מהונאות ולהבטיח שמירה מלאה על האינטרסים שלכם בזמן רכישת דירה להשקעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

אולי תאהב גם:

ליצירת קשר מלאו פרטים

קטגוריות

כתבות אחרונות